חדשות

רוסיה אוקראינה • המלחמה בעיצומה | כל הפרטים

"יַכְרִיחוּ אוֹתָם לְהִשְׁתַּתֵּף בַּמִּלְחָמוֹת" מלחמת רוסיה אוקראינה בעיצומה | כל הפרטים | צפו בגלריה נרחבת:

מי מכריח להשתתף במלחמה: "אָמַר רבי אברהם בן רבי נחמן זִ"לִ לְרַבִּי לֵוִי יִצְחָק זִ"לִ, שֶׁבִּמְגִילַת סְתָרִים הָיָה כָּתוּב, שֶׁבְּעִקְבְתָא דִמְשִׁיחָא יִהְיוּ כָּאֵלּוּ קֵיסָרִים וּמְלָכִים שֶׁלֹּא יִרְצוּ לְהִשְׁתַּתֵּף וּלְהִלָּחֵם בְּשׁוּם מִלְחָמוֹת, וְיִרְצוּ לָשֶׁבֶת בְּשֶׁקֶט וּבְשַׁלְוָה, אוּלָם יִתְפְּסוּ אוֹתָם בַּצִיצִית רֹאשָׁם "זָאפְּרִינֶעס" וְיַכְרִיחוּ אוֹתָם לְהִשְׁתַּתֵּף בַּמִּלְחָמוֹת בְּעַל כָּרְחָם". ('שיח שרפי קודש' חלק ג', אות קי"ג)

למרות ניסיונותיה של רוסיה להשתלט על בירת אוקראינה במבצע בזק, נכון לעכשיו נראה כי היא צפויה ללחום בקושי ממושך. ההתנגדות האוקראינית העיקשת האטה את רבבות חיילי צבא רוסיה המיומנים. זה למעלה מ-100 שעות של לוחמה מהים האוויר והיבשה, החל מהפלישה שפרצה ביום חמישי האחרון (כ"ג אדר א'), ועד לשעות האחרונות ועדיין רוסיה לא הצליחה להנחיל תבוסה לצבא האוקראיני או להגיע לאיזה הישג ולו באחת מהערים האוקראיניות המרכזיות. נכון להיום, למרות המתקפות שהתקיימו בלמעלה מחמישים נקודות ברחבי המדינה, הערים הגדולות – קייב, חראקוב, לבוב, דניפרו, אודסה, מיקולאייב, מריופול, חרסון – עדיין נמצאות בשליטה אוקראינית מלאה.

כבר מתחילת היום השלישי ללחימה (שב"ק), נראו לקויים חמורים המשפיעים על המשך המכריע, ביניהם; בעיות לוגיסטיות קשות, ועל אספקת דלק בעייתית.

מאידך בעולם המערב פועלים להעצמת סנקציות פיננסיות כקשות בכדי להוריד את היציבות הכלכלית והפוליטית של רוסיה, דברים שהחלו במקצת לדגדג את המעמה, אבל רחוקים מלהשפיע לשינוי במהלך.

היום (שני) בהפצצות שבעיר חרקוב התוודע העולם שוב לזוועות המלחמה, בצורתה האיומה ביותר. מטחים מטחים של רקטות נחתו בלב ליבה עירוני של בנייני מגורים. התמונות והתיעודים המגיעות קשים מידי. למרבה הצער, ככל הנראה זו רק ההתחלה. בשעות האחרונות דיווחים על הפצצות בהיקף רחב יותר על עיר הבירה קייב. ומאידך דיווחים על כוחות רבים של הצבא הרוסי המתקרב לצידה הצפוני של קייב.

גורם אמריקני מסר היום: הרוסים מצמצמים מרחק לעבר קייב – היום 25 ק"מ כשאתמול היה 30 ק"מ. "המטרה שלהם היא להקיף את העיר. מה שמעלה חשש שגם שם כמו בחרקוב ישתמשו בטקטיקת מצור".

בנוסף, צילומי לווין של החברה האמריקנית מאקסאר חושפים היום (שני): שיירה צבאית רוסית משתרעת על פני כ-30 ק"מ ממזרח לשדה התעופה "אנטונוב" בקייב.

ובתגובה אמר נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי כי הגיעה העת "לשקול להטיל איסור טיסה למטוסים ומסוקים רוסיים בכל העולם". לדבריו, רוסיה שיגרה כבר למעלה מ- 56 רקטות ו-113 טילי שיוט נגד אוקראינה.

שגרירת אוקראינה בארה"ב, אוקסנה מרקרובה, טענה כי רוסיה השתמשה בפצצות תרמו-באריות (פצצת ואקום) במהלך המלחמה ביממה האחרונה. "הם השתמשו בפצצה שלמעשה אסורה לשימוש על פי אמנת ז'נבה", אמרה השגרירה.

ועכשיו לעדכונים:

צ'צ'ניה לצד רוסיה:

מנהיג שבט מחוז צ'צ'ניה ברוסיה רמזן קדירוב, שהוא בעל בריתו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שלח פלוגות מצבאו לאוקראינה. וקרא לאזרחי אוקראינה למרוד בממשלה "הניאו-נאצית" של הנשיא זלנסקי.

"נכון להיום, נכון לדקה זו, אין לנו הרוג אחד, או פצוע, אפילו לא מישהו עם נזלת", אמר קדירוב, השולט ביד ברזל בצ'צ'ניה המוסלמית. הוא הכחיש דיווחים אוקראיניים על נפגעים בשורות כוחותיו. "הנשיא (פוטין) קיבל את ההחלטה הנכונה ואנו נבצע את פקודותיו בכל מצב", אמר קדירוב.

בסרטון שפורסם ברשתות, אומר קדירוב כוחותי מעולם לא ספגו אבדות. לדבריו, צבא רוסיה יכול לכבוש "בקלות" אוקראינה, אלא שפוטין בחר "למנוע אובדן חיים".

סנקציות:

האיחוד האירופי הודיע גם הוא על חבילת סנקציות חדשה נגד שורת דמויות רוסיות – פיפ״א ואופ״א השעו את כל הקבוצות הרוסיות מכל המפעלים והטורנירים.

האיחוד האירופי יממן רכישה של נשק וציוד למדינה שנמצאת תחת התקפה. שמי האיחוד האירופי ייסגרו לגמרי למטוסים, כולל מטוסי אוליגרכים, ויוטלו מגבלות על כלי תקשורת של הקרמלין.

גם היום ממשיך המערב להטיל סנקציות נוספות על רוסיה – בשעות האחרונות הודיעה ארה״ב למשלחת הרוסית באו״ם כי לא פחות מ 12 מהדיפלומטים שלה הוכרזו כ״פרסונה נון גראטה״, ועליהם לעזוב את ארה״ב לא יאוחר מה-7/3 למניינם.

עוד היסטוריה השוויצרים הניטרליים, מצטרפים גם הם לסנקציות כולל הקפאת נכסים רוסית: ‏נשיא שוויץ, איגנציו קאסיס, הזהיר כי מדינתו תישמע להנחיות האיחוד האירופי וצפויה להקפיא את נכסיה של רוסיה בהרי האלפים. לדבריו, בדיון שיערך בקרב מדינות ה-G7, הוא צפוי לבחון הטלת סנקציות כלכליות נגד רוסיה.

ראש ממשלת קנדה מעדכן כי מדינתו תעצור לחלוטין את יבוא הנפט הגולמי מרוסיה.

משרד החוץ הרוסי: הסנקציות של האיחוד האירופי לא יישארו ללא תגובה חריפה.

מדינות כמו גרמניה, מסכימות על אספקת נשק מאסיבית לאוקראינה ותומכות בבידוד המלא של רוסיה ושלילת משאבים להמשך המלחמה.

‏קנצלר גרמניה שולץ אמר בנאום בבונדסטאג בברלין כי המלחמה היא "המלחמה של פוטין ולא של העם הרוסי" וכי פוטין מעוניין ליצור "אימפריה רוסית". עוד הוסיף הקנצלר כי חבילת הסנקציות נגד רוסיה היא חסרת תקדים – והביע מחויבות להגנה על כל מדינה החברה בברית נאט"ו.

‏חברת מטא, שבבעלותה פייסבוק, אינסטגרם ונוספות, הודיעה כי תגביל חשבונות של ערוצי תקשורת ממלכתיים רוסיים, לבקשת אוקראינה.

המסחר במניות של חברות רוסיות בבורסת ניו יורק הושהה עד להודעה חדשה.

חברת האנרגיה הענקית BP יוצאת משוק הנפט הרוסי. זה דבר מדהים, משמעותי יותר מרוב הסנקציות.

לאחר הסנקציות על חברות התעופה הרוסיות: האיחוד האירופי צפוי להטיל על רוסיה סנקציות גם בדרך הים ולמנוע מספינות רוסיות לעגון בנמלי האיחוד.

בריטניה שוקלת לאסור על אוניות רוסיות לעגון בנמליה – כך על פי דיווח בגרדיאן הבריטי

כל מטוס בבעלות/שליטה/חכירה רוסי- לא יכול לנחות, להמריא או לטוס מעל אירופה. תחנות הטלויזיה וסוכנות הידיעות של רוסיה באנגלית (RT וספוטניק) ייחסמו ברחבי האיחוד כך שלא “יוכלו להפיץ שקרים עוד” 

בקייב מבקשים מחברות האשראי ויזה ומאסטר-כארד להפסיק לתת שירות לבנקים ברוסיה

היום (שני) התקיימה פגישה בקרמלין בין הנשיא ‏פוטין לבכירי המערכת הכלכלית, בהם שר האוצר, נגידת הבנק המרכזי נביולינה, רה״מ מישוסטין ואחרים. פוטין יושב בקצה השולחן הארוך, וכל השאר דחוקים זה לצד זה במרחק של שמונה מטרים ממנו.

בכירי ממשל אך גם איילי הון המזוהים עם השלטון הרוסי ואחרים, בין האישים שעליהם מוטלות הסנקציות: דובר הקרמלין דימיטרי פסקוב, יו״ר תאגיד הנפט הממלכתי ״רוסנפט״ איגור סצ׳ין המקורב מאוד לפוטין, יו״ר תאגיד הנפט ״טראנסנפט״ ניקולאי טוקארב, אייל ההון אלישר אוסמאנוב, יו״ר ״אלפא גרופ״ מיכאיל פרידמן, אייל ההון פטר אוון, אחד מבעלי המניות ב״אלפא גרופ״ ולשעבר שר בממשלה, איש העסקים והצ׳לן סרגיי רולדוגין, שלפי החשד מחזיק בבעלותו עבור פוטין כמה וכמה חברות ונכסים, ועוד רבים אחרים.

בניסיון למנוע כריסה כלכלית: רוסיה קבעה תקרת גג להמרת מטבעות בעקבות הירידה בערך הרובל כדי למנוע התרסקות מוחלטת – 101 רובל ליורו, 90 רובלים לדולר. ומשרד האוצר הרוסי מחייב חברות למכור 80% מיתרות המטבע הזר שלהן כדי לתמוך ברובל.

משא ומתן:

אמש (ראשון), סיכם נשיא בלארוס עם נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי על קיום פגישה בין דיפלומטים אוקראינים לדיפלומטים רוסיים בסמוך לגבול.

היום (שני) החל מו"מ בין שני המדינות, על אדמת בלארוס, נכון לעכשיו ללא תוצאות, מאידך סיכמו המשלחות על המשך מו"מ בימים הקרובים. במקביל – ארה"ב משהה את פעילות השגרירות במינסק, בירת בלארוס.

סיבוב ‏המו״מ הראשון בין רוסיה לאוקראינה אמנם לא הסתיים, אך אין לו שום תכלית. ראש צוות המו״מ של אוקראינה הגדיר את השיחות כ״קשות״.

לוחמת בלארוס:

בעקבות דיווחים שנשיא בלארוס לוקשנקו החליט לשלוח חיילים להילחם לצד רוסיה, ארה"ב הודיעה: "מפסיקים את הפעילות הדיפלומטית בבלארוס ומפנים בני משפחה ודיפלומטים לא חיוניים ממוסקבה". במשרד החוץ האמריני טוענים כי קיים חשש לשלום הדיפלומטים.

דיווח אוקראיני: רוסיה תקפה את נמל התעופה ז'יטומיר באוקראינה באמצעות טילים שנורו משטח בלארוס.

בכיר אמריקני: אם בלארוס תמשיך לסייע לתוקפנות הרוסית באוקראינה, הם גם יתמודדו עם ההשלכות.

נשיא בלרוס אלכסנדר לוקשנקו טוען: הסנקציות של המערב יובילו למלחמת עולם שלישית וגרעינית. אנחנו נשרוד (רוסיה ובלרוס), אי אפשר להרעיב אותנו למוות.

מרחב האווירי:

לפחות מ 36 מדינות הודיעו על סגירת המרחב האווירי שלהן למטוסים רוסים.

בשל החרם האווירי של האיחוד האירופי, חברת ארולופט הרוסית הודיעה שהיא מבטלת את כל טיסותיה באירופה.

ה"נקמה" של רוסיה בתגובה לסגירת שמי אירופה בפני מטוסים משטחה: תאסור על טיסות מ-36 מדינות לנחות בשטחה – בהן צרפת, גרמניה וספרד.

דוברת הבית הלבן ג'ן סאקי אמרה כי ארצות הברית טרם החליטה אם למנוע ממטוסים רוסיים לעבור במרחב האווירי שלה בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה. "שום אופציה לא הוסרה מהשולחן", היא אמרה והוסיפה: "ישנן טיסות רבות של חברות תעופה אמריקניות שטסות במרחב האווירי של רוסיה לכיוון אסיה ומקומות נוספים בעולם, כך שאנו לוקחים זאת בחשבון".

עזרת המערב:

היום (שני) הודיעו נורווגיה ופינלנד כי ישלחו לאוקראינה משלוחי נשק כדי שתוכל להגן על עצמה, "נשלח לאוקראינה 2,500 רובי סער ו-150,000 כדורי תחמושת, 1,500 כלי נשק נגד טנקים, 2,000 קסדות ושריון ו-70,000 מנות קרב".

‏‏שרי החוץ של האיחוד האירופי מסכימים לספק נשק קטלני לאוקראינה בשווי 450 מיליון יורו.

דם ואש

רוסיה גרמה להרס רב בבסיסים צבאיים של בעלות ברית נאט"ו בחארקיב באמצעות טילי איסקנדר.

‏לאחר שהתפרסם כי הצבא הרוסי מצויד במשרפות נייד לשריפת גופות חייליו שנהרגים בלוחמה, אמר אמש ולדיסלב רויטברג מיועציו של נשיא אוקראינה זלנסקי לתקשורת: ״יש כבר בידינו מעל 4,300 חיילים רוסים הרוגים. לכל חייל יש אמא שמחכה לו, אנחנו מבקשים מהצלב האדום לשלוח את הגופות לארצם״.

לטענת האוקראינים היום (שני) נהרגו עד כה למעלה מ-5,500 חיילים רוסים. ואם כי האוקראינים אומרים כי אף הם ספגו אבדות לא קלות, הם אינם נוקבים במספרים"

‏משרד ההגנה הרוסי מודה לראשונה: חיילים רוסים נהרגו ואחרים נפצעו ״במבצע צבאי מיוחד״ באוקראינה.

שר ההגנה הרוסי, סרגיי שויקו, מסר הערב (שני) כי רוסיה השמידה כליל – מאז הפלישה הרוסית – 311 טנקים וכלי רכב משוריינים, 42 מטוסים ומסוקים ועוד כ51 משגרי רקטות.

משרד הבריאות האוקראיני עדכן אמש (ראשון) כי 352 אזרחים נהרגו מאז שפרצה המלחמה, בהם 14 ילדים. 1,684 אזרחים נפצעו, ביניהם 116 ילדים.

הגנרל האוקראיני בוריס קרמנצקי, משגרירות אוקראינה בוושינגטון, אישר אמש (ראשון) כי למעלה מ-200 חיילים רוסים נפלו בשבי, וכי הם מטפלים בהם על פי אמנת ז'נבה וכל חוקי המלחמה. "חיילים רוסים שנתפסו הורשו להתקשר להוריהם. הם לא מאומנים כלל וצוידו בצורה גרועה", סיפר.

ראש העיר ברדיאנסק הנמצאת בדרום אוקראינה, אמר אמש כי כוחות רוסיים נכנסו לעיר ולקחו שליטה עליה. בעיר יש כ-100 אלף תושבים, ובסיס ימי קטן. בהודעה שפרסם בפייסבוק, כתב ראש העיר לתושבים כי “לפני כמה שעות, היינו עדים לחיילים חמושים הנכנסים לעיר עם ציוד צבאי כבד. ברגע שגיליתי זאת, ניסיתי ליידע את כלל תושבי העיר בכדי שתהיה לכם הזדמנות להתחבא במקלטים”.

השבויים טוענים:

כמה מהחיילים הרוסיים שנפלו בשבי האוקראיני: "הפיקוד אמר לנו שהגענו לפה לצורך 'תרגיל', ואז ישר שמו אותנו בחזית. אמרו שיוציאו אותנו להורג ביריות אם נסרב. אנחנו על תקן 'בשר תותחים'. כל החיילים ביחידה לא רוצים מלחמה, רק רוצים שלום ולחזור הביתה".

הד"ר עדו הכט, היסטוריון וחוקר צבאי: "אנחנו רואים רק את הצד האוקראיני, הרוסים לא מפרסמים. עם זאת, אני בהחלט מסוגל להאמין שרוב החיילים הרוסים שנלקחו בשבי לא יודעים מה קורה כפי שהם אומרים בסרטונים".

הרוג יהודי:

אסון באוקראינה, יהודי נורה הערב סמוך לקייב במהלך נסיון יציאה מהעיר לעבר גבולות המדינה. מדובר ביהודי תושב ישראל, כבן 37 שנורה למוות בשעה שנסע מקייב על מנת להצטרף לשיירות האוטובוסים המאובטחות בכדי לצאת מגבולות אוקראינה.  הודעה נמסרה למשפחתו.

בשעות האחרונות הותר לפרסום, כי ההרוג הוא רומן ברודסקי ז"ל, אב לשניים. היורים היו צבא אוקראינה שטעו בזיהוי, מאחר וחשבו כי הוא ושאר חבריו לשיירה הם צ'צנים.

הצטרף לאיחוד האירופי ולברית נאט"ו:

היום בשעות הצהרים חתם נשיא אוקראינה זלנסקי על בקשה רשמית להצטרף לאיחוד האירופי ולברית נאט"ו.

אחרי הגשתו את הבקשה להצטרף לאיחוד האירופי, גורמים באיחוד האירופי אומרים: זה הליך שיכול לקחת חודשים ואפי' שנים – "לא הולך לקרות מחר בבוקר. יש גם את מדינות מערב הבלקן שהגישו כבר בקשה וייתכן וזה בעייתי לעקוף אותן". אך הגורמים הוסיפו: עצם העובדה שנקבל את אוקראינה כמועמדת – זוהי הצהרה פוליטית משמעות ש"היא חלק מאיתנו". ופותח פתח לשיתופי פעולה נוספים.

נשיאי פולין, בולגריה, צ'כיה, אסטוניה, לטביה, ליטא, סלובקיה וסלובניה שגרו הערב (שני) מכתב פתוח שבו קראו למדינות החברות באיחוד האירופי "לאפשר למוסדות האיחוד לנקוט בצעדים שיבטיחו לאוקראינה מעמד של מדינה מועמדת באופן מיידי ויאפשרו פתיחת משא ומתן".

האיום הגרעיני:

על פי דיווחים ברוסיה, הנשיא פוטין הורה לכוחות ההרתעה הגרעינית להיכנס לרמת הכוננות הגבוהה ביותר, זאת בעקבות מה שפוטין כינה "ההצהרות האגרסיביות של מדינות ברית נאט"ו".

הטלוויזיה הממלכתית הרוסית: "הצוללות שלנו לבדן יכולות לשגר יותר מ-500 ראשי נפץ גרעיניים, מה שמבטיח את השמדתם הטוטאלית של ארה"ב והנט"ו גם יחד. העיקרון המנחה הוא; למה אנחנו צריכים את העולם אם רוסיה לא תהיה בו?! חבל שהמערב מוטח את החבל יותר מידי".

שגרירת ארה"ב באו"ם הגיבה להצהרת פוטין עלכוננות הגרעין ואמרה: "הוא מסלים את המשבר באופן שאינו מקובל".

בית הדין בהאג:

תובעת בית הדין הבינלאומי בהאג: נפתח בחקירה על פשעי מלחמה אפשריים שמתבצעים באוקראינה.

פליטים:

שיטור הגבולות בפולין עדכן כי כ-327 אלף אזרחים אוקראינים הגיעו לפולין, מאז החלה הפלישה הרוסית לאוקראינה.

סוכנות הפליטים של האו"ם מסרה שהתורים של פליטים הממתינים לכניסה לרומניה מגיעים עד לאורך של 20 ק"מ.

שונות:

נשיא אוקראינה זלנסקי, שטוען כי הוא מטרה מספר 1 של הרוסים, סירב להצעה אמריקאית לחלץ אותו מקייב בחסותם. "הקרב כאן. אני צריך תחמושת – לא טרמפ", אמר זלנסקי

נשיא אוקראינה זלנסקי הכריז על הקמת יחידה צבאית חדשה בשם "הליגיון הבינלאומי". על פי משרד ההגנה, אלפי בני אדם כבר הכריזו על כוונתם להתגייס, ולהילחם נגד צבא רוסיה, "זו תהיה ההוכחה לתמיכה הרחבה במדינתנו", הצהיר.

שר ההגנה של אוקראינה: נעניק חנינה מלאה וחמישה מיליון רובל לכל חייל רוסי שיניח את נשקו.

‏אחד מיועציו של נשיא אוקראינה זלנסקי: "אנו שולטים בשטח שממערב לקייב והחיילים הרוסים לא מתקדמים בדרום המדינה. העובדה שמשלחת רוסית הגיעה לבלארוס עם הצעה לנהל שיחות שלום מנקודת מבט צבאית אומרת רק דבר אחד – הם איבדו את היוזמה וכעת אינם מסוגלים להמשיך בפעולות אקטיביות בשטח".

‏נשיא אוקראינה זלנסקי קורא לנטרל את כוחה של רוסיה במועצת הביטחון של האו"ם ואומר שפעולותיה של רוסיה גובלות ברצח עם: "זה טרור. הם הולכים להפציץ את הערים האוקראיניות שלנו אפילו עוד יותר, הם הו

מתחילת הפלישה: עלייה של 196% בכמות מתקפות הסייבר כלפי אוקראינה.

ההאקרים של "אנונימוס" מאיימים: ביום חמישי תתבצע מתקפת הסייבר הגדולה בהיסטוריה.

בעיתון ה"בילד" הגרמני דווח כי פוטין מסתתר בבונקר בהרי אורל.

אומן:

רוב אנשי שלומינו מהעיר אומן עזבו את העיר המשלחת האחרונה יצאה היום (שני) בשעות הבוקר, ועושה בשעות אלו את דרכה לעבר הגבול.

יאיר שרקי מעדכן: בתיאום עם הנהלת 'איחוד ברסלב באומן', תוגברה האבטחה בעיר בידי יחידת המשמר הלאומי של אוקראינה.

אנ"ש שבאומן מספרים על תופעה מעניינת; גויים מרחבי אוקראינה מגיעים לציון הק' ומתפללים לשלומם ולשלום משפחתם, היו גם כאלו שבקשו את קונטרסי ה'תיקון הכללי' שמודפסים ברוסית.

במהלך היומיים האחרונים פנו רבים לקבלת סיוע הומניטרי במתחם הקלויז ומרפאת ראש השנה. תושבים מקומיים מהרחובות הסמוכים לציון הגיעו למרחב המוגן שבקומה התחתונה של בניין בית הכנסת – הקלויז של חסידי ברסלב באומן. במרחב המוגן שבקלויז סופקו לתושבים המבולבלים והמפוחדים שתיה חמה, תה קפה וכיבוד קל להתרעננות. החל מתחילת ימי הלחימה הגיעו למתחם הקלויז עוברי אורח רבים במהלך נסיעתם בדרכם לחציית גבולות המדינה הסוערת כדי לנוח ולאגור כוחות להמשך הדרך. צוותי הסיוע של איחוד ברסלב העניקו את מיטב העזרה והתמיכה ככל שהתאפשר.

אחר מספר ימי שקט מאזעקות, הערב (שני) הופעלה אזעקת אמת באומן. מחוז צ'רקס בו נמצאת אומן.

משגר אוקראיני שהושמד

3.5 קילומטרים בלבד מהגבול האוקראיני: עשרות טנקים רוסיים נעים לגבול חרקוב.

צבא רוסייה נכנס לחרקוב

חיילים רוסים שבוים

חייל רוסי שבוי

חיילים רוסים שבוים

טנק רוסי דורס רכב אוקראיני

חייל אוקראיני יורה בטנק רוסי מקרוב

חיילים אוקראינים תחת אש

מטוסים אוקראינים ישנים שהושמדו

צ'צ'ניה מצטרפת לרוסייה: 12,000 צ'צ'נים בדרכם לאוקראינה

צ'צ'ניה לצד רוסייה

חיילים רוסים מורידים את הדגל האוקראיני במליטופול

שדה התעופה בעיר זפוריז'יה הופגז

ילדים יהודים במקלטים בקייב
אוקראיני עוצר בגופו שיירת משוריינת רוסית
חייל רוסי שבוי
לויין – ריכוז כוחות רוסיים על גבולות אוקראינה
זלנסקי במדים צבאיים – חותם על בקשה להצטרפות לנט"ו
בלארוס, גומל – אולם ישיבת צוותי המשא ומתן הרוסיים והאוקראינים
פוטין בישיבה עם הכלכלנים הרוסיים
פוטין בישיבה צבאית

ברסלב נייעס

View Comments

  • חייבים דחוף לעורר את השטח בברסלב לגבי התפילות
    דיברתי מקודם עם ר' נתן בורשטיין והוא טוען שצריך לסגור את הלקו"מ והלקו"ה ואת לטייל בתורתו ולהתחיל לטייל בתפילתו
    איפה היית עד עכשיו?!
    הוא ממש צעק עלי
    עושים מצ'ינגים וככה וככה מה עם מאות יהודים שנמצאים בסכנת חיים???????
    רבותי
    לדעתי זה דחוף מאוד שמחר כבר יהיה לפחות 10 עצרות תפילה
    באומן ישנם 5000 תושבים שחברים בארגון אנטישמי!!!
    באוקראינה יש כרגע כמה מליון אזרחים שמצוידים ברובים ואקדחים שיש בהם בכדי להמית חלק מהם מאפיונרים... חלק נאצים... חלק סתם חולי נפש..........
    מה יהיה????????????
    חייבים להתעורר!!!!!!!!!!!!!!!!!
    שדות התעופה מופצצים והרוסים ואף אחד לא יודע מתי יהיה ניתן לנחות בהם
    לא יגיעו 50,000 אנשים דרך פולין והונגריה!
    ומה יהיה עם הקיבוץ?
    מי ערב לנו שהציון ישאר שלם???
    מישהו הזכיר לי את השיחה שרבינו אמר שאנ"ש היו צריכים להישאר לשמור עליו ולא ללכת להתפלל מנחה!
    [כוכבי אור אנשי מוהר"ן י"ד]
    2000 גויים על הציון וחלילה לא נשאר זכר
    לא שסי"ם
    לא חומשים
    לא ספרי תורה
    ולא מצבה
    מזעזע?
    בודאי!!!
    אני אישית כמעט בוכה
    אז נכון שקשה לקרוא את זה
    אבל המציאות היא שאנחנו ישנים
    וחייבים קצת זעזועים כדי להתעורר!!!!!!!!!!!!!!
    כמעט אף אחד לא נשאר באומן
    יהודי אחד נהרג
    כמה פצועים
    ואנחנו?
    ישנים טוב......

    זהו נגמר!!!
    כל אחד שיש לו השפעה כל שהיא
    אם זה על הקו הקהילתי
    אם זה על גבאי בית מדרשו
    אם זה בכל אופן אפשרי לפנות לאנ"ש
    יתעורר
    ויתחיל לעשות כל מה שביכלתו!!!
    ביד"ץ העדה"ח כבר הוציאו כרוז ואנחנו עדיין לא עשינו אפילו עצרת אחת
    מה הולך פה??????????????????????????????????????

    • תרגע תרגע הסכנה שלנו היא לא מהגויים
      הסכנה שלנו היא מזה שנו לקויים בבין אדם לחבירו
      וזה מה שרוצ' לעורר אותנו
      אם אנחנו נחזיק עצמנו יחד הכל יהיה בסדר

Recent Posts

'שבת שפכי' • סודה של השבת השנתית של ברסלב |↓

חדשות ברסלב • סודה של 'שבת שפכי' השבת השנתית וההיסטורית של חסידות ברסלב ברחבי העולם,…

29 דקות ago

טבריה עילית • קהילת ברסלב לקראת שיווק דירות בפרויקט 'נוף כנרת פוריה'

כתבה שיווקית חדשות ברסלב • קהילת ברסלב בטבריה עילית בהיערכות אחרונה לקראת השיווק המסיבי של…

46 דקות ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • "אַבִּי זָאלְסְט בַּיי מִיר זַיין רֹאשׁ־הַשָּׁנָה"

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

2 שעות ago

אוקראינה • צפויה הקלה במגבלות החשמל בחודש הקרוב

חדשות אוקראינה • מומחי האנרגיה חושפים כי צפויה הקלה בחודש הקרוב, במגבלות הספקת החשמל ברחבי…

17 שעות ago

תמימי דרך • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות

חדשות ארגון 'תמימי דרך' • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות בימים הקרובים - שערי…

23 שעות ago

פרשת קורח • שיעור מפי רבי אליהו עטייה |◄

שיעורים לפרשת השבוע • צפו בשיעור מקיף מפי הגאון רבי אליהו עטייה שליט"א | שיעור…

יום 1 ago