חדשות

שבת חנוכה באומן • כל מה שצריך לדעת לקראת הנסיעה לציון רבינו הקדוש באומן

לקראת הנסיעה לאומן לימי שבת חנוכה נגיש לפניכם את כל המידע הדרוש לנסיעה לעיר אומן שבאוקראינה ולשהייה על ציון רבינו הקדוש רבי נחמן מברסלב זיע"א כולל קישוריות למעבר לדברים הנדרשים, בהקשה על הקישורית תועברו לדבר הנדרש, נסיעה טובה!

כרטיסי טיסה:

חברות התעופה המובילים בטיסות מארץ ישראל לאוקראינה וחזרה הם: יוקריין אינטרנשיונל, ואל על, נדגיש כי מומלץ לרכוש כרטיס טיסה דרך סוכנים מאנ"ש שחווים על בשרם נסיעות כאלו, ושמתמחים בנסיעות בקו תל אביב – אוקראינה, וליעד המבוקש – אומן, מאיתם תקבלו יעוץ מקצועי בעל ניסיון רב שנים, וכמובן את היחס האישי שאתה צריכים. וגם תהיו בטוחים שהמידע נכון, ובמקרה של בעיה שלא תבוא יש לכם למי לפנות מכל מקום שרק תהיו. הסוכנים הוותיקים המשרתים את כלל אנ"ש חסידי ברסלב בטיסות הם:

חברת הנסיעות דרך צדיקים – בהנהלת ר' פנחס גבאי. למעבר לטיסות לשבת חנוכה הקש כאן

חברת הנסיעות נתיבים טורס – בהנהלת ר' לוי יצחק גבירץ. למעבר לטיסות לשבת חנוכה הקש כאן

כמו"כ תוכלו לבחור בסוכנים נוספים מאנ"ש: סוכן הנסיעות ר' יחיאל גלנסקי – אעופה, הסוכן ר' דוד ברגשטיין – טורס, ועוד

נסיעות פנים:

נסיעות פנים: נתחיל עם כך שבכל מקרה עדיף להזמין מונית מאומן, ולא לדרוש את שימוש המונית שבשדה התעופה (מחירם יקר משמעותית ונהגיהם בדרך כלל אדיבים פחות).

נוסיף שבאומן קיימת חברת הסעות בבעלות יהודית, השירות שלה מוכר ואמין ומצטיין במיוחד בניסיון של שנים רבות בתחום ההסעות לאומן ולקברי צדיקים ברחבי אוקראינה, לחברות הללו קיים צי של אוטובוסים, מיניבוסים, ורכבים פרטיים לנסיעות לאומן ולכל יעד באוקראינה, הרכבים זמינים בכמה רמות לבחירה, מחירי הנסיעה לרכב רגיל נעים מקייב לאומן בין-70 – ל-120 דולר לכל כיוון.

ניתן להזמין מוניות גם דרך סוכני הנסיעות של אנ"ש.

חשוב לציין כי בקבוצות המאורגנות ע"י סוכני הנסיעות של אנ"ש, לרוב מחיר החבילה כולל נסיעות פנים.

החברה המובילה והאמינה שבבעלות יהודית היא חברת הנסיעות —

הצהרת בריאות ליוצא:

כל אדם המבקש לצאת מארץ ישראל בטיסה יוצאת נדרש למלא טופס הצהרת נוסע יוצא במהלך 24 השעות שלפני הטיסה. – למעבר לטופס הצהרת נוסע יוצא מישראל – הקש כאן

עיכוב יציאה:

בתקופת הקורונה, חשוב לברר אם אתם מוגדרים כמנועים מלטוס ומחויבים בבידוד, ניתן גם לברר אם קיים נגדך צו אחר של עיכוב יציאה, או לקבלת פרטים בהליך התיק אם קיים נגדך צו. השירות ניתן בדרכים הבאות:

1. למעבר לבירור דרך האתר – הקש כאן

2. לפניה באמצעות הדואר האלקטרוני – הקש כאן 

3. להתקשרות למענה הטלפוני הממוחשב לבירור על עיכוב יציאה התקשר למספר המקוצר: 3450* | שעות מענה טלפוני בימים א' – ה' בין השעות 08:00 עד 16:00 אחה"צ.

מקומות לינה:

בשנים האחרונות מוצעים בעיר אומן מגוון רחב מאוד של פתרונות לינה. ממלוניות ואכסניות ועד למלונות המציעים לינה ואוכל ברמה גבוהה ובכשרות מהודרת. מחירי הלינה לאדם יחיד נעים בין 20 ל-40 דולר ללילה, כמובן הדבר תלוי ברמה ובמיקום.

אלא שצריכים להיזהר מכמה דברים:

"וְהָיָה מַחֲנֶיךָ קָדוֹשׁ" – התורה הקדושה מצוה אותנו להישמר מכל דבר רע הדבר דורש מאתנו להישמר שלא להיכנס למקום שאינו נשמר בקדוש, והיות ולצערנו ישנם בתי הארחה שונים שאינם נשמרים בקדושה כפי חובת ההלכה לכן היזהרו שלא להשתמש במקומות אסורים אלו, בפרט שהים ב"ה "איכא דרכא אחרינא" = יש דרך אחרת להשתמש מאכסניות הנשמרים בקדושה. וחובה מוטלת על כל אחד לברר היטב לפני שהוא מחליט על מקום לינה שהמקום שמור בקדושה, וב"ה שישנם כאלו.

"אָסוּר בַּהֲנָאָה" – ישנם כמה מקומות המציעים לינה לציבור הרחב והם על-גבי בית החיים הקדוש, דבר שלרוב אסור בתכלית, ופעמים שאפי' כאשר קשה להגיד שהשימוש אסור בתכלית, מוטל על כל יהודי להיזהר ולהתרחק מזה כמאש לוהטת, נדגיש כי מובא בספרים הקדושים שהדבר יכול ח"ו להכניס את המשתמש ואת הכלל כולו ל"סכנה נוראה" ה"י, וחובה מוטלת על כל אחד לברר היטב לפני שהוא מחליט על מקום לינה שהמקום מותר ללא כל פקפוק, וב"ה שישנם רבים כאלו.

להלן לגבי זהירות הכהנים.

כשרות האוכלים:

חובה על כל יהודי להשגיח על כל דבר שהוא רוצה להכניס לפיו ועניין כשרות המאכלים בכל מקום שיהיה וביותר באומן שבאוקראינה מאוד קשה ומסובך, ואם בנושא כשרות המטבחים עסקינן עלינו לדעת שהוא מהמורכבים לאין ערוך, כי במטבח ישנו את כל תחומי המזון, לדוגמא: חומרי גלם רבים, בישול עכו"ם, לינת לילה, פירות וירקות, קטניות, תבלינים, בשר ועופות, נתעלם מין העין, דגים, חלבי, שמירה מבשר וחלב, משקאות, תולעים, ועוד

ולכן צריך מאוד להיזהר להשתמש אך ורק באוכלים עם השגחת כשרות מהודרת וידוע, נצין כי ישנם ברחבי אוקראינה ובאומן כמה כשרויות שע"פ האמת אין מן הראוי לסמוך עליהם כלל ועיקר.

ובכל מקרה דרוש מעקב צמוד על כל דברי המאכלים.

מה צריך בכניסה לאוקראינה:

ביטוח רפואי וביטוח קורונה: כל הנכנס לרחבי אוקראינה נדרש לבצע פוליסת ביטוח רפואי (אוקראיני) שמכסה גם טיפול במחלת הקורונה – נציין כי העדר של ביטוח רפואי זה עלול לסכן את העליה למטוס.

חשוב לציין כי בשוק ישנם סוכני ביטוח שמפקיעים את השערים, וכדאי לברר לפני ההזמנה.

למעבר לחברת ביטוח רפואי אוקראיני הכולל קורונה בסכום של פחות מ-5 דולר לחמש ימים הקש כאן – למעבר לביטוח כולל קורונה – נדגיש כי זה אכן ביטוח מצוין מבחינת החוק האוקראיני (ולא שווה כמעט כלום למי שמחפש ביטוח רפואי אמיתי).

בידוד: ארץ ישראל – לע"ע מוגדרת כמדינה 'ירוקה' והבאים מארץ ישראל פטורים מבידוד. אזרחי ארה"ב – . אזרחי אירופה – .

סכום דמי כיס: הנכנס לרחבי אוקראינה נדרש להציג כסף מזומן מספיק לימי השהות (על פי מפתח של כ-250 דולר + 50 דולר לכל יום מימי השהות. זאת אומרת: מי שנוסע לחמישה ימים, צריך להציג 500 דולר במזומן, מי שנוסע ליום אחד 300 דולר וכן הלאה).

דרכון: החוק האוקראיני מחייב דרכון בתוקף לחצי שנה נוספת על זמן השהות באוקראינה.

כרטיס טיסה חזור: ע"פ החוק האוקראיני משמר הגבול האוקראיני רשאי לדרוש כרטיס טיסה חזור.

הזמנה מבית המלון \ הארחה: ע"פ החוק על כל תייר הנכנס לאוקראינה להציג הזמנה תקפה למלון או לבית הארחה למשך השהות באוקראינה.

מזג אוויר:

המזג אוויר הצפוי לימי חנוכה הבעל"ט הוא מאוד נמוך, קר וגשום עד שלג, וכפי שכבר פרסמנו אמש, ולכן חשוב להתארגן עם ביגוד מחמם היטב.

סגירת ופתיחת הציון לנשים:

זמני סגירת ופתיחת הציון לנשים הם כפי שפורסמנו אמש כדלהלן:

סגירת עזרת הנשים ביום חמישי פרשת וישב כ”ד כסלו נר ראשון דחנוכה (10/12/2020 – למניינם), בשעה 21:00 בערב.

הציון יפתח שוב לנשים ביום ראשון פרשת מקץ כ”ז כסלו (13/12/2020 – למניינם), בשעה 17:00 בערב.

זהירות לכהנים:

כידוע רבינו הקדוש רבי נחמן מברסלב זיע"א בחר להיטמן באמצעו של בית הקברות העתיק בעיר אומן בשל קדושתו הרבה, בין שני קברות האחים של 30,000 קדושי אומן, ולכן הכניסה לכהנים לשטח הציון אסורה, אלא שישנו היכל מיוחד שנבנה ע"פ כל כללי ההלכה במיוחד עובר הכהנים.

גם הכבישים המרכזיים שסמוכים לציון וכ"ש אלו המובילות לציון בנויים על גבי בית הקברות, ולכן חובה על הכהנים להישמר שלא ילכו אלא רק במקומות המותרים, בשנים האחרונות נבנה בצד כביש בילינסקי שביל מיוחד לכהנים ע"פ כל כללי ההלכה.

נציין כי בשנים האחרונות התברר כי הבית החיים גדול בהרבה ממה שידענו בעבר, והוא משתרע על פני שטח גדול מאוד, דבר שמחייב את הכהנים לברר הדק היטב אם המקום בו הם רוצים לשהות שהוא אכן לא על-גבי שטח בית החיים הקדוש.

המקומות הידועים שנבנו תוך כדי חילול בית החיים הקדוש רח"ל והשימוש בהם הוא אסור ע"פ ההלכה הם: מלון אורות פינטו – פושקינה 60, בניין יפרח – פושקינה 26, מלון סביון, בנייני הפרדס, פרויקט התמר – נ. לנגר, א"ש ברגר – פושקינה 28-30, בניין רובינשטיין – בילנסקי, דוד שטיצר – טולסטוי 2, בנייה קלה יצחק אוחיון בעל הנסיעות פאייכלה ומרדכי דביר – 1. בכיכר פושקינה, 2. בפושקינה מול מלון שערי ציון.

שירותים ציבוריים:

כאמור ציון רבינו הקדוש שוכן בתוככי בית הקברות, ולכן ע"פ ההלכה מחויבים להיזהר ולהישמר מאוד בקדושתו, השירותים (בית הכיסא) הקרובים ביותר לציון המותרים לשימוש הם השירותים שבבניין הקלויז המרכזי.

נדגיש שהשירותים השונים שסמוכים לציון לכאורה בנויים על-גבי בית החיים הקדוש ומן הראוי להישמר מלהשתמש בהם חלילה.

מקוה:

כאמור לעיל לגבי ה'שירותים', מחייבת ההלכה לשמור מאוד על קדושת שטח בית החיים שאסור בהנאה, וק"ו בשימוש מבוזה, המקוה הקרוב ביותר לציון המותר לשימוש הוא הממוקם בבניין הקלויז המרכזי.

נשוב ונדגיש שהמקוה הסמוך לציון לכאורה בנוי על-גבי בית החיים הקדוש ומן הראוי להישמר מלהשתמש בהם חלילה, חובה להדגיש את המובא בספרים הקדושים כי שימוש והנאה קלה בשטח בית החיים מהווה ח"ו סכנה גדולה למשתמש, ולכלל כולו.

אנשי שלומינו היו נזהרים לטבול במקוה לפני שנכנסו למקום הציון הקדוש.

שעטנז:

במדינות רבות ברחבי אירופה נדרשת ערנות רבה בנוגע לאיסור שעטנז, ולכן אם רוכשים ברחבי אוקראינה ביגוד או כלי מיטה אסור להשתמש בהם לפני בירור יסודי ובדיקת מעבדה שהפריט נקי מאיסור שעטנז.

חוקי תנועה באוקראינה:

בתקופה האחרונה נערכו כמה שינויים בחוקי התנועה ובדרכי האכיפה באוקראינה ועליהם כבר פרסמנו בשבוע שעבר והנה הם מוגשים לפניכם:

חגורת בטיחות: החל מהחודש האחרון מחויב כל נוסע לחגור חגורת בטיחות, לרבות היושבים במושבים האחוריים.

מחזירי אור: וכן הולכי הרגל בשעות החשיכה נדרשים לחבוש מחזירי אור.

דו"חות תנועה לתיירים: גם דרכי האכיפה שוכללו בשנה האחרונה וכחלק מהשינויים ישנו כהיום סנכרון מלא בין משטרת התנועה למשטרת הגבולות, וכאשר עובר נהג שביצע עבירת תנועה בגבולות הוא יחויב בתשלום הדו"ח בטרם יצא מהמדינה.

נזכירכם עוד כמה חוקים שחשוב לכם לדעת:

מהירות: המהירות המרבית המותרת בתוך הערים ברחבי אוקראינה היא 60 קמ"ש. בכבישים בין עירוניים (M ו-H), תוכלו לנסוע לכל היותר במהירות שנעה בין 90 ל-130 קמ"ש.

תמרורים: הקדישו תשומת לב לתמרורים של מגבלות המהירות, והימנעו ממפגשים מיותרים עם משטרת התנועה האוקראינית!

אלכוהול: כידוע מדיניות החוק האוקראיני הוא אפס סובלנות כלפי נהיגה תחת השפעת אלכוהול.

הצהרת בריאות לחוזר:

ארץ ישראל: אדם החוזר ממדינה המגדרת ברשויות כאדומה ומבקש לשוב לארץ ישראל בטיסה נכנסת, נדרש למלא טופס הצהרת נוסע נכנס במהלך 24 השעות שלפני הטיסה. – למעבר לטופס הצהרת נוסע נכנס – הקש כאן.

לבירור ומידע על מדינות המוגדרות כאדומות או כירוקות – הקש כאן

אזרח זר: נציין כי בעל אזרחות זרה המעוניין להיכנס לארץ ישראל נדרש ע"י הרשויות, בנוסף ל'טופס הצהרת נוסע נכנס', לקבל אישור כניסה מיוחד. כניסת הזר מאושרת במקרים חריגים בלבד – לפרטים הקש כאן.

הצהרת בידוד לחוזר:

ארץ ישראל: הרשויות בארץ ישראל דורשים חובת הבידוד של 14 יום נוסע שחוזר ממדינה המוגדרת אדומה, לשם כך מחויבים למלאות טופס בידוד ביתי, בו עליהם להצהיר כי ביכולתם לקיים בידוד ביתי באופן תקין.

נציין כי ע"פ חוק ה"פרטיות" אין חובה לדווח על מיקום הבית המדויק בו תשהו בתקופת הבידוד, אלא די בהצהרה על העיר בה ישהה המבודד, ואם בגבולות הפקיד דורש את הכתובת המדויקת רשאי האזרח לעמוד על כך בתוקף.

למעבר לטופס דיווח עצמי על בידוד ביתי – הקש כאן.

ברסלב נייעס

View Comments

Recent Posts

אוקראינה מולדובה • גבול "סטרי־קאזאצ'י – טודורה" שודרג

חדשות הגבולות • גבול "סטרי־קאזאצ'י - טודורה" בין מולדובה ואוקראינה שופץ ושודרג הדבר יקל על…

7 שעות ago

הפצה • הרב נתן אנשין עם ספר חדש 'משפחת אנשין' |◄

עולם הפצה • הופיע ויצא לאור ספר חדש על 'משפחת אנשין' לדורותיה, פרי עמלו של…

9 שעות ago

בין המצרים • הרב ארז משה דורון: בימים אלה כל מעט מן הקדושה נחשב מאוד || מאמר

מאמרים • מאמר מיוחד מאת הרב ארז משה דורון שליט"א על גדולת בין המצרים |…

11 שעות ago

חג בחג • הגר"צ ליברמנש עם הלכות שבעה עשר בתמוז |♪

הלכה ומנהג • האזינו לשיעור מתומצת בהלכות 'שבעה עשר בתמוז' מפי הגאון רבי צבי ליברמנש…

11 שעות ago

קונטרס ענייני בין המצרים והאריז"ל | ↓

תורת ברסלב • המפתח לליקוטי מוהר"ן לבין המצרים, ועניני רבינו האריז''ל מתוך הקונטרס 'המפתח' |…

12 שעות ago

'טעם זקנים' • יצא לאור קונטרס קמ"ב באידיש |↓

לקריאה האזנה והורדה • הופיע ויצא לאור עולם קונטרס ‘טעם זקנים’ משיעוריו של הגה"ח רבי לוי יצחק בנדר…

14 שעות ago