אומן

שוב חילול קברים סמוך לציון רבינו הקדוש באומן

חדשות אומן • בחסות המלחמה: נמשכים חילולי הקברים בבית החיים העתיק בו טמון רבינו הקדוש רבי נחמן מברסלב זיע"א | קרעו שערי שמים!


כתבות קשורות:
ווילמסבורג • עצרת מחאה רבתית בראשות רבני ברסלב נגד חילול הקברים באומן
אומן • עצרת זעקה ב'שול' נוכח חילול בית החיים באומן
אלפים השתתפו במעמד האדיר להצלת בית החיים באומן
ווילאמסבורג • שיעור יסודי על בית החיים העתיק באומן מפי הרש"מ חשין
קדושי אומן • בימים ה' ו' ז' תמוז חל הילולת קדושי אומן
קדושי אומן • קדושי אומן במחיצתם בחר רבינו הקדוש להיטמן

בית החיים הקדוש בעיר הגעגועים אומן מתחלל באופן מחפיר: למרות המלחמה או דווקא בחסותה, נמשכים חילולי הקברים סמוך ונראה לציון רבינו הקדוש מוהר"ן מברסלב זיע"א | קרעו שערי שמים!

זה ימים מספר שמשאיות גדולות עם טרקטורים ובולדוזרים התחילו שוב בפשיטה של הרס וחורבן בתוככי בית החיים העתיק בו טמונים 30,000 קדושי אומן שמסרו את נפשם למען קדושת שמו, ומונחים במקום למעלה 255 שנה אחרי שנטבחו בפרעות של שנת תקכ"ח בידי פורעי 'גנטה' ימש"ו, וכידוע ביניהם בחר רבינו הקדוש רבי נחמן מברסלב זיע"א להיטמן מחמת גודל קדושתו.

היה זה לפני כשבע שנים – אייר תשע"ו, כאשר בחפירות בשטחים שנרכשו ע"י סוחרי נדל"ן שונים הסמוכים לגבול בית החיים, נתגלה שפך של עצמות שהתגוללו במקום כדומן. משלחת רבנים מטעם גדולי הרבנים זקני אנ"ש שליט"א שכללה את הגה"ח רבי אברהם יצחק כרמל זצ"ל, ויבדל"ח הגה"ח רבי אפרים נחמן אנשין שליט"א, הגה"ח רבי שאול סירוטה שליט"א, ועמם החוקר התורני הרה"ח ר' שמואל מאיר חשין שליט"א שידיו רב לו בחקר בתי חיים וקברי צדיקים, הגיעה למקום לבדוק את הממצאים, כאשר לחרדתם נמצאו חצאי קברים המבצבצים מהקיר שנוצר במתחם לאחר החפירה.

לדרישת היזמים נערך דיון דחוף בביד"צ העדה החרדית, שלאחר דרישה וחקירת העדים, קבעו נחרצות כי המקום הינו המשך בית החיים העתיק ואסור באיסור חמור לבצע במקום כל עבודות חפירה ושינויים בקרקע ח"ו, והמקום אסור בהנאה, והחובה להחזיר לקבורה את העפר שהוצא מהמקום. לפסק זה הצטרפו מאות רבנים ודיינים ובתי דין מכל העדות והחוגים באר"י ובעולם. | לקריאה להורדה והדפסה של קונטרס 'הצלת בית החיים' עם מכתבי הרבנים הקש כאן.

ובכן, בעוה"ר חילול הקברים במקום הולך ומתגבר מאד בשבועות האחרונים, כאשר בכמה שטחים שהוברר ללא ספק שהינם חלק בלתי נפרד מביה"ח הגדול, חופרים באינטנסיביות בעומק האדמה תוך כדי פגיעה אנושה בקברי ישראל רח"ל.

אותם יזמי נדל"ן גילו את הפוטנציאל הרווחי בהקמת בתי מלון גורדי שחקים בסמיכות לציון הקדוש באומן מפאת הנהירה הגדולה למקום משך כל ימות השנה ובפרט בימי הקיבוץ הקדוש בימי ראש השנה, וחומדים הם לגרוף הון ע"י מעשיהם הנפשעים.

בעקבות כך התקיימה בשובע האחרון (שני וארא), עצרת תפילה רבתי לעורר רחמי שמים מרובים, שלא ינוח שבט הרשע על גורל ישיני עפר.

יצויין, שמלבד זאת מרחפת סכנה עצומה על כל בית החיים דשם, אחרי אשר אותם בני בליעל דוחקים בשלטון לבטל את החלטתו שהתקבלה בעבר שהמקום הוא 'אתר שמור', ותמורת כן להעביר החלטה חדשה שלא קיים כלל בית קברות באזור, אחרי שלמקום הובאו ארכיאולוגים שערכו "בדיקה ארכיאולוגית" במספר נקודות, ותמורת בצע כסף, הוציאו דו"ח קשרי ע"פ "מעולם לא היה המקום בית קברות".

הסכנה הנוראה המרחפת על בית החיים בפרט ובכלל, מחייב כל יהודי המאמין בהשארת הנפש ותחיית המתים, וכבוד שמים וכבודם של ישיני עפר יקר בעיניו, לעשות כל שביכולתו לעצור את הזוועה ולמנוע את ההחלטה הגורלית לעתיד בית החיים, שהם זוממים להעביר להעביר בשבועות הקרובות, וגם אם אין באפשרותו, אך זאת בודאי יוכל לקרוע שערי שמים בתפילות ותחנונים לבורא עולם, שתתבטל הגזירה הנוראה המביאה ח"ו חרון אף לעולם, שתפילה היא אינה דבר הכרוך בעמל ויזע רב או מסירות נפש, וכל אחד ואחד מאתנו ביכולתו בנקל, לפתוח את ספר התהלים ולומר לפחות קאפיטל אחד, ולבקש מעומקא דליבא להצלת מתי ישראל, והן קל כביר לא ימאס תפילת רבים.


מעט מהכרוזים שפורסמו בעניין בית הקברות באומן בשנים האחרונות:

ברסלב נייעס

View Comments

  • אוי.... להיכן הגענו

    אוי.............. הלב נקרע

    איך מסוגלים לנגוע בקבר של יהודי בעבור קצת רווח של כסף

    ועוד במקום הקדוש...... כמה מטרים ........... מציון רבינו

    אין מילים.....

    רק מי שיש לו "קצת" לב בשר ו"קצת" אמונה בתחיית המתים לא יוכל להישאר אדיש

    אין לנו רק להתחזק ברוח הקודש של רבינו הק' שגילה במיוחד לדור הזה

    וְזֶה לְשׁוֹן סֵפֶר "שִׂיחוֹת הר"ן": פַּעַם אַחַת אָמַר מוהר"ן לְאֶחָד: אֲגַלֶּה לְךָ סוֹד, שֶׁתִּהְיֶה אֶפִּיקוֹרְסוּת גָּדוֹל בָּעוֹלָם וְכוּ', אַךְ אֲנִי מְגַלֶּה לְךָ זֹאת כְּדֵי שֶׁיִּתְחַזְּקוּ יוֹתֵר כְּשֶׁיִּרְאוּ שֶׁדִּבְּרוּ מִזֶּה מִקֹּדֶם וְכוּ'. אוֹי, אֵיךְ יוּכְלוּ לַעֲמֹד אֲנָשִׁים מוּעָטִים נֶגֶד כָּל הָעוֹלָם וְכוּ', שֶׁעַל זֶה הִתְנַבְּאוּ כָּל נְבִיאֵינוּ, בִּפְרָט דָּנִיֵּאל שֶׁאָמַר "יִתְבָּרְרוּ וְיִתְלַבְּנוּ וְיִצָּרְפוּ רַבִּים וְכוּ'". אַךְ אַף עַל פִּי כֵן אָנוּ כּוֹתְבִים כָּל זֹאת, לְמַעַן יֵדְעוּ הַחֲפֵצִים בָּאֱמֶת וּבָאֱמוּנָה הַקְּדוֹשָׁה שֶׁכְּבָר הוֹדִיעַ הוּא ז"ל לָנוּ אֶת כָּל זֹאת מִקֹּדֶם, לְמַעַן יִהְיֶה לָהֶם לְמֵשִׁיב נֶפֶשׁ לְחַזֵּק לִבָּם בה' וּבְתוֹרָתוֹ הַקְּדוֹשָׁה וְכוּ'.
    עוֹד מוּבָא שָׁם: הוֹלֵךְ וְנִמְשָׁךְ אֶפִּיקוֹרְסוּת גָּדוֹל בָּעוֹלָם, וְעַל יְדֵי שֶׁהוֹדִיעַ זֹאת מִקֹּדֶם תִּהְיֶה הִתְחַזְּקוּת גָּדוֹל לְהַכְּשֵׁרִים.
    וְכֵן סִפֵּר כַּמָּה פְּעָמִים שֶׁהוֹלֵךְ וְנִמְשָׁךְ אֶפִּיקוֹרְסוּת גָּדוֹל, בַּעֲווֹנוֹתֵינוּ הָרַבִּים, בָּעוֹלָם.
    אַשְׁרֵי מִי שֶׁיַּחְזִיק עַצְמוֹ בֶּאֱמוּנָה בְּאֵלּוּ הָעִתִּים.
    וְאָמַר, אַף עַל פִּי שֶׁאֵינוֹ מוֹעִיל כְּלָל מַה שֶּׁהוּא מְסַפֵּר זֹאת, שֶׁתִּהְיֶה אֶפִּיקוֹרְסוּת בָּעוֹלָם וְשֶׁצְּרִיכִין לְהִתְחַזֵּק כָּל אֶחָד וְאֶחָד בֶּאֱמוּנָה, כִּי אַף עַל פִּי שֶׁהוּא אוֹמֵר זֹאת - אַף עַל פִּי כֵן מִתְגַּבְּרִים הָאֶפִּיקוֹרְסוּת וְהַבִּלְבּוּלִים.
    כִּי הֲלֹא גַּם דָּנִיֵּאל וְכַיּוֹצֵא הוֹדִיעוּ מִקֹּדֶם, שֶׁקֹּדֶם שֶׁיָּבוֹא מָשִׁיחַ יִתְבָּרְרוּ וְיִתְלַבְּנוּ וְיִצָּרְפוּ רַבִּים, וְהִרְשִׁיעוּ רְשָׁעִים וְהַמַּשְׂכִּילִים יָבִינוּ וְכוּ'.
    וְאִם כֵּן, מֵאַחַר שֶׁהוֹדִיעַ מִקֹּדֶם שֶׁזֶּה הַנִּסָּיוֹן קֹדֶם בִּיאַת מָשִׁיחַ שֶׁיִּתְבָּרְרוּ וְיִתְלַבְּנוּ וְיִצָּרְפוּ רַבִּים בֶּאֱמוּנָה,

    וּמִי שֶׁיִּזְכֶּה לַעֲמֹד בַּנִּסָּיוֹן יִשָּׁאֵר קַיָּם בֶּאֱמוּנָתוֹ, אַשְׁרֵי לוֹ וְיִזְכֶּה לְכָל טוּב הַמְעֻתָּד לָבוֹא לָנוּ בִּמְהֵרָה בְּיָמֵינוּ, אֲשֶׁר נִבְּאוּ עֲלֵיהֶם כָּל נְבִיאֵנוּ וַחֲכָמֵינוּ מִקֹּדֶם.

    וְאִם כֵּן, הָיָה רָאוּי שֶׁכָּל אֶחָד יַשְׂכִּיל וְיָחוּס עַל עַצְמוֹ לִשָּׁאֵר קַיָּם חָזָק בֶּאֱמוּנָתוֹ,
    וְלֹא יִהְיוּ לוֹ עוֹד שׁוּם נִסָּיוֹן וְצֵרוּף כְּלָל,
    מֵאַחַר שֶׁכְּבָר הוֹדִיעוּ זֹאת מִקֹּדֶם וּבֶאֱמֶת,

    אַף עַל פִּי כֵן, למרות שֶׁהוֹדִיעוּ זֹאת מִקֹּדֶם, אַף עַל פִּי כֵן יִהְיֶה נִסָּיוֹן גָּדוֹל וְרַבִּים יַרְשִׁיעוּ, כְּמָה שֶׁנֶּאֱמַר "וְהִרְשִׁיעוּ רְשָׁעִים".

    אַף אַף עַל פִּי כֵן מוֹדִיעַ זֹאת מִקֹּדֶם בִּשְׁבִיל אוֹתָן מְעַט הַכְּשֵׁרִים שֶׁיְּחַזְּקוּ עַצְמָן בֶּאֱמוּנָתָן.

    וּבְוַדַּאי תִּהְיֶינָה לָהֶם מִלְחָמוֹת גְּדוֹלוֹת בְּדַעְתָּם, לְמַעַן יִהְיֶה לָהֶם לְמֵשִׁיב נֶפֶשׁ וְהִתְחַזְּקוּת וְהִתְאַמְּצוּת יוֹתֵר כְּשֶׁיִּרְאוּ שֶׁכְּבָר דִּבְּרוּ מִזֶּה מִקֹּדֶם.

Recent Posts

הפצה • הרב נתן אנשין עם ספר חדש 'משפחת אנשין' |◄

עולם הפצה • הופיע ויצא לאור ספר חדש על 'משפחת אנשין' לדורותיה, פרי עמלו של…

19 דקות ago

חג בחג • הגר"צ ליברמנש עם הלכות שבעה עשר בתמוז |♪

הלכה ומנהג • האזינו לשיעור מתומצת בהלכות 'שבעה עשר בתמוז' מפי הגאון רבי צבי ליברמנש…

2 שעות ago

קונטרס ענייני בין המצרים והאריז"ל | ↓

תורת ברסלב • המפתח לליקוטי מוהר"ן לבין המצרים, ועניני רבינו האריז''ל מתוך הקונטרס 'המפתח' |…

3 שעות ago

'טעם זקנים' • יצא לאור קונטרס קמ"ב באידיש |↓

לקריאה האזנה והורדה • הופיע ויצא לאור עולם קונטרס ‘טעם זקנים’ משיעוריו של הגה"ח רבי לוי יצחק בנדר…

5 שעות ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • "הִשְׂכִּיר עַצְמוֹ לְרוֹעֵה בְּהֵמוֹת, וְכָךְ אָסַף כֶּסֶף וְנָסַע לְאוּמַן"

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

5 שעות ago

אוֹצָרוֹת • 'דרשוני וחיו' שיעור לבין המצרים | ♪

מן הארכיון: האזינו לשיעורו של הגה"צ רבי יעקב מאיר שכטער שליט"א משנים עברו לימי בין…

5 שעות ago