Categories: אומןחדשות

שלט מפואר של "תקנות קדושת המקום" הותקן בחזית כניסת הנשים לציון רביה"ק באומן

יו"ר ארגון "חומתיך אומן" רבי נתן בורשטיין ליד השלט החדש

ארגון "חומותיך אומן" – העוסק בשמירת הצביון הראוי באזור ציון רבינו הקדוש באומן – בשיתוף פעולה עם "איחוד ברסלב" – המנהל בחכמה ובתבונה את ניהול הציון הקדוש, פועלים באופן אינטנסיבי וחובק למען הסדרת כללי התנהגות ברורים בעזרת הנשים בציון רביה"ק.

כידוע, בכל שבת ואף בימי החול נמצאות באומן עשרות קבוצות נשים המגיעות ממרחקים על מנת לקבל טל תחיה מאורו של רבינו. הדבר מבורך מאוד בפני עצמו, אולם במקביל התעורר הצורך המיידי להסביר באופן ברור ונחרץ את חשיבות הכבוד הראוי למקום כה קדוש, ואכן בחודש אב התשע"ט קיים הארגון כנס מדריכות בו השתתפו חלק מהרבניות העומדות בראש קבוצות הנוסעות לאומן וכן רבנים, משפיעים ופוסקים חשובים מאנשי שלומינו. בכנס נדונו בהרחבה סוגיות הלכתיות והשקפתיות רבות הנוגעות למעשה בציון רבינו זיע"א.

ב'ט"ו באב' תשע"ט- זמן בו נשים רבות פוקדות את ציון רביה"ק- פרסם הארגון תקנות וכללים שהודפסו וחולקו באלפי עותקים בכניסת הנשים בציון רביה"ק, במיוחד למען היום הגדול. הפלייר עורר תגובות חמות ומרגשות בין אלפי המתפללות, נשים רבות דיברו על הצורך העצום וההכרחי שיש ביישום התקנות. נוצר מצב חברתי חדש בו נשים מחזקות אחת את רעותה לקיים בלי פשרות את תקנות הרבנים במקום.

לאחר ההתעוררות הגדולה הוחלט להרחיב את הפעילות ולהעמיד שלט מפואר וראוי בחזית כניסת הנשים. השבוע התבשרה חסידות ברסלב כי בחסדי ה' שמירת הקדושה תמשיך להתחזק בציונו של רבינו זיע"א, כאשר שלט גדול ובו תקנות ההתנהגות במקום (כפי שגובשו ע"י רבנים מובהקים המכירים היטב את הצרכים ואת המציאות במקום) שהופק ע"י ארגון "חומותייך אומן" הותקן ע"י עובדי "איחוד ברסלב", שהתגייס בהתלהבות לפעילות חיזוק שמירת הצביון. בקרוב גם יתחילו העובדות במקום לחלק את קובץ ההנחיות המפורט (הכולל הוראות והמלצות לנשים ובנות השוהות באומן גם בענייניי שמירת הכשרות והזהירות הנחוצה בנושאים נוספים).

אנו בטוחים כי העמדת השלט מטעם ארגון חומתיך אומן בשיתוף איחוד ברסלב תביא לשיפור המצב הבעייתי שנוצר בשנים האחרונות עקב העדר הגדרות ברורות לגבי המותר והאסור באזור ציון רביה"ק, וכמובן שכל פעולה והטבה במצב מוסיפה קורת רוח לרביה"ק, אשר ענייניי הקדושה הם בראש כל מעייניו כידוע.

עסקני "חומתייך" מוסרים: "בעזרהי"ת אנחנו מתכננים עוד פעולות רבות, ועוסקים כל העת בפעילות במישורים מגוונים לשיפור ותיקון המצב באומן, וכך נמשיך בס"ד לעשות את שלנו, וד' יעזור שנצליח בזכות רביה"ק".

ב"ה ניתן לומר כי בזכות פעולתם הברוכה של עסקני "חומתייך אומן" יחדיו עם "איחוד ברסלב" כבר נראים שיפורים בכמה וכמה עניינים באומן. ואנו תפילה שחפץ ה' בידם יצליח להחזיר עטרה ליושנה וקדושת המקום תשרה בכל עוזה אכיה"ר.

ברסלב נייעס

Recent Posts

אוקראינה • צפויה הקלה במגבלות החשמל בחודש הקרוב

חדשות אוקראינה • מומחי האנרגיה חושפים כי צפויה הקלה בחודש הקרוב, במגבלות הספקת החשמל ברחבי…

12 שעות ago

תמימי דרך • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות

חדשות ארגון 'תמימי דרך' • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות בימים הקרובים - שערי…

18 שעות ago

פרשת קורח • שיעור מפי רבי אליהו עטייה |◄

שיעורים לפרשת השבוע • צפו בשיעור מקיף מפי הגאון רבי אליהו עטייה שליט"א | שיעור…

20 שעות ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • "רֹאשׁ הַשָּׁנָה שֶׁלָּנוּ גָּדוֹל מְאֹד מְאֹד בְּעֵינֵי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ"

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

21 שעות ago

טרגדיה נוראה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל

"עָלָה מָוֶת בְּחַלּוֹנֵינוּ" • לאחר מחלה קשה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל (25) מיקירי אנ"ש…

2 ימים ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • 'גַּם מֵאֵלּוּ הַפְּסִיעוֹת שֶׁל הַיְּגִיעוֹת נִבְרָא מַלְאָךְ מִכָּל פְּסִיעָה'

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

2 ימים ago