בימים האחרונים החלו בשיפוצים של פינת הקפה והכיורים במתחם קבר התנא האלוקי "שמעון הצדיק" זיע"א, לרווחת העולים הרבים הפוקדים את מקום מנוחת התנ"א לדבר ישועה ורחמים ברוחניות ובשמיות.
השיפוץ המפואר שמסתכם בדמים מרובים תרתי משמע הוא ביוזמת ומימון איש המעש והחסד מאנשי שלומינו חסידי ברסלב היקרים הנמצא רבות על ציון התנא הרב שלמה דוד אלימלך שליט"א.
אנשי שלומינו חסידי ברסלב נהגו בכל הדורות להרבות בעליה על ציוני קברי הצדיקים בכל מקום ומקום ולעבוד את השם יתברך במקום הקדוש בתפילות ובהתבודדות ולימוד, וזאת ע"פ מה שקבלנו מרבינו הקדוש רבי נחמן מברסלב ותלמידיו זיע"א, ונביא כאן קטע קטן מתוך רבים שכותב מוהרנ"ת בעניין ההשתטחות על קברי הצדיקים וז"ל: "…עִקָּר מַה שֶּׁהוֹלְכִין עַל קִבְרֵי הַצַּדִּיקִים הוּא בִּשְׁבִיל תִּקּוּן הַבְּרִית, וּכְמוֹ שֶׁשָּׁמַעְתִּי מִפִּי רַבֵּנוּ ז"ל, שֶׁהוּא תִּקּוּן גָּדוֹל לִפְגַם הַבְּרִית, כִּי כְּתִיב "צַדִּיקִים יִרְשׁוּ אָרֶץ", הַיְנוּ שֶׁהַצַּדִּיקִים יוֹרְשִׁין אֶרֶץ יִשְׂרָאֵל, שֶׁזּוֹכִין שֶׁבִּמְקוֹם קְבוּרָתָם הַקְדוֹשָׁה הוּא בְּחִינַת אֶרֶץ יִשְׂרָאֵל, וְאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל הוּא תִּקּוּן גָּדוֹל לִפְגַם הַבְּרִית, כֵּן שָׁמַעְתִּי מִפִּיו הַקָּדוֹשׁ". (ליקוטי הלכות החובל בחבירו ג, י).
מעט על התנא האלוקי שמעון הצדיק – לאחר התמונות.
למעבר למאמר עניין השתטחות על קברי הצדיקים הקש כאן
קרדיט צילום: נתן צור
מעט על התנא האלוקי שמעון הצדיק:
"שמעון הצדיק היה משירי אנשי כנסת הגדולה, והיה אומר על ג' דברים העולם עומד על התורה ועל העבודה ועל גמילות חסדים" (אבות א, ב), היה בנו של אלישיב כהן גדול, ונתמנה לכהונה גדולה לאחר עזרא (רע"ב שם), ושימש ארבעים שנה בכהונה גדולה (יומא ט.), ביום כא כסלו (שנת ג אלפים תכ"ח) הוא מהימים הטובים(מגילת תענית ט) שבא אלכסנדר מוקדון לארץ ישראל, וכיון שראה לשמעון הצדיק ירד ממרכבתו והשתחווה לפניו ואמר "דמות דיוקנו של זה מנצחת לפני בבית מלחמתי" (שם סט.), ובירושלמי (יומא ו, ג) מונה כמה ניסים שפסקו במקדש משמת שמעון הצדיק, וביומא (לט) מוסיף שמשמת אף פסקו כהנים מלברך בשם המפורש ופרש"י שלא היו כדאי לכך.
איתא בירושלמי (יומא ו, ג') "כל ימים שהיה שמעון הצדיק קיים לא היה מגיע [קרבן המשתלח של יום הכיפורים, שעלה עליו הגורל "לעזעזל" ונשלח ביד איש איתי המדברה] למחצית ההר עד שנעשה איברין איברין, משמת שמעון הצדיק היה בורח למדבר והסרקין (הגזלנים שהיו במדבר – קרבן העדה) אוכלין אותו, כל ימים שהיה שמעון הצדיק קיים היה גורל של שם עולה בימין, משמת שמעון הצדיק פעמים בימין פעמים בשמאל, כל ימים שהיה שמעון הצדיק קיים היה נר מערבי דולק משמת שמעון הצדיק פעמים כבה פעמים דלק, כל ימים שהיה שמעון הצדיק קיים היה לשון של זהורית מלבין, משמת שמעון הצדיק פעמים מלבין פעמים מאדים, כל ימים שהיה שמעון הצדיק קיים היה אור המערכה מתגבר ועולה משהיו נותנין שני גזירי עצים בשחרית לא היו נותנין כל היום, משמת שמעון הצדיק תשש כוחה של מערכה ולא היו נמנעין להיות נותנין עצים כל היום, כל ימים שהיה שמעון הצדיק קיים היתה ברכה משולחת בשתי הלחם ובלחם הפנים והיה נופל לכל אחד ואחד עד כזית ויש מהן שהיו אוכלים ושביעין ויש מהן שהיו אוכלין ומותירין, משמת שמעון הצדיק ניטלה ברכה משתי הלחם ומלחם הפנים והיה נופל לכל אחד ואחד מהן עד כאפון הצנועים היה מושכין את ידיהן והגרגרנים היו פושטין את ידיהן.