אומן

תעופה • הוארכה חובת בידוד המלוניות לשבים, ואלו טיסות אושרו

לקראת פתיחת נתב"ג: שוב הוארכה חובת בידוד המלוניות לשבים • מי הם הנדרשים בידוד במלונית בכניסה לארץ ישראל • אלו טיסות אושרו להיכנס לארץ ישראל:

ועדת השרים (הקורונה) אישרה היום (ה׳) את הארכת חובת הבידוד לשבים לארץ מכל מדינות העולם במלוניות מטעם המדינה עד ליום שבת כי תשא כ"ב אדר (ה-6.3.21 – למניינם) כך נמסר היום בהודעה משותפת מטעם משרד ראש הממשלה, משרד הבריאות ומשרד התחבורה.

התקנות המקוריות היו אמורות להיות בתוקף עד י"ח שבט (ה-31.1 – למניינם), ומאז תוקפן הוארך כמה פעמים, כאשר ההארכה האחרונה היתה בשבוע שעבר עד לשבת הבאה תרומה (ה-20.2 – למניינם), וכאמור עתה הוארך ב-14 ימים נוספים עד ליום שבת כ"ב באדר.

על פי ההחלטה, תימשך חובת הבידוד 14 ימים ללא בדיקת קורונה או 10 ימים למבצעים שתי בדיקות קורונה ושתיהן שליליות, בהתאם לנוהל הקיים. עם זאת, קיימת חובת ביצוע שתי בדיקות.

עוד נמסר כי בקשות חריגות תיבחנה באופן פרטני מול "ועדת החריגים" של משרד הבריאות בנתב״ג, כאשר בעלי תעודת מתחסן או מחלים – אינם מחויבים בבידוד, אלא שהם מוסיפים: כי "זאת בהתאם לנוהל משרד הבריאות", כלומר אם וכאשר תאושר ההחלמה\החיסון על-ידם.

אלו טיסות אושרו?

מתחילת שבוע הבא, במסגרת ההקלות, צפוי נתב"ג להיפתח שוב עבור טיסות מסחריות. במכתב שהופץ, עליו חתום מנהל חטיבת שירות לנוסע ברשות שדות התעופה שמואל אמסלם, מכסת הנוסעים תורחב במעט – אך עדיין תהיה מאוד מוגבלת.

לפי המכתב, חברות זרות וישראליות יורשו להפעיל שלוש טיסות ביום שיוגדרו כ"טיסות ציבוריות". המשמעות של טיסות ציבוריות היא שאלו אינן טיסות חילוץ, אלא טיסות רגילות לגמרי שניתן לרכוש אליהן כרטיסי טיסה, אך מי שמורשה לעלות עליהן הם אך ורק מי שמחזיק בידיו אישור של "ועדת החריגים" מטעם משרד התחבורה (שלא כ"כ פועלת).

לעת-עתה יופעלו הטיסות ליעדים ניו יורק ופרנקפורט בלבד!. משמעות הדבר היא שבשלב זה חברות התעופה דלתא – ארה"ב, יונייטד – ארה"ב, אל על – ישראל, ישראייר – ישראל, ולופטהנזה – פרנקפורט, יהיו חברות התעופה היחידות שיפעלו בנתב"ג.

נדגיש כי שלושת הטיסות המדוברות אינן כוללות את טיסות החילוץ המתוכננות, דבר שיגדיל במעט את התנועה בנתב"ג, אך כפי שנקבע – לא יהיו יותר מ-2000 נוחתים בגבולות מדינת ישראל ביום.

עוד נכתב בהודעה כי ההפרש בין הטיסות יעמוד על לפחות שלוש שעות בין טיסה לטיסה.

חובת נוסע נכנס: כל הנכנסים יחויבו לעבור לבידוד במלונית, תחת ניהל 'פיקוד העורף', למעט את אלו המחזיקים תעודת מחלים או תעודת מחוסן.

על הנכנסים לבצע בדיקות קורונה לפני העלייה למטוס ובתוך 72 שעות לפני ההגעה לארץ ישראל, חברות התעופה הם אלו שידרשו את המסמכים המעידים על הבדיקה השלילית.

כך גם לאחר הנחיתה, יחוייבו השבים לבצע בדיקת קורונה נוספת בכניסה לישראל, לרבות גם את המחלימים והמחוסנים.

חובת נוסע יוצא: על היוצאים מגבולות מדינת ישראל לבצע בדיקת קורונה 72 שעות לפני ההמראה מנתב"ג

נכון לעכשיו לא ברור מתי נתב"ג יחזור לפעילות רחבה יותר ומתי נוכל לחזור ולטוס לפקוד את ציון רבינו הקדוש רבי נחמן מברסלב זיע"א ושאר הטמונים ברחבי העולם.

ישנם המצביעים על תחילת חודש ניסן (השבוע השני של חודש מרץ – למניינם), לדבריהם עד אז יגובש מתווה שיוכל לאכוף את נושא הבידוד בחזרה מחו"ל וככל הנראה יינתנו הטבות משמעותיות למחוסנים גם בנושא הזה.

ברסלב נייעס

View Comments

  • ישראל הפכה לברית המועצות - זו התעללות לשמה
    לא בכדי בחר נתניהו ביולי לשר הבריאות בזמן הקורונה, אם עד עכשיו היו השבים נכנסים לכלא - מלוניות, עכשיו מתכננים לקשור אותם ככלבים עם איזוק אלקטרוני....!!

    איזוק אלקטרוני בדרך‏‎? סאגת הבידוד לשבים מחו"ל אינה מרפה, לאחר דיון סוער הבוקר (ראשון) בוועדת החוקה בנושא אישור הארכת סגירת השמיים למשך שבועיים נוספים, בה אמרה ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות הד"ר שרון אלרועי פרייס, שכרגע אין פתרון טכנולוגי לנושא הבידוד. הערב המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, הפרופסור איתמר גרוטו מסביר כי הדבר כן אפשרי, ובמרחק של שבוע - שבועיים.

    המשנה למנכ"ל משרד הבריאות הפרופסור איתמר גרוטו התראיין הערב ב'כאן 11' בנושא סאגת הבידוד במלוניות לשבים מחו"ל מול התחליף של איזוק אלקטרוני ואמר: "אני מדבר על התחליף הזה זמן לא קצר. אם זה בהשוואה למשהו כמו ללכת למלונית, שזה סוג של כלא, או שבכפייה מכניסים אדם למקום סגור - איזוק אלקטרוני לדעתי עדיף על הדבר הזה"

    "יש לנו טכנולוגייה. זה לא יהיה ביום-יומיים אבל שבוע-שבועיים אפשר לפתח משהו כזה. צריך גם להעביר את זה בחקיקה" הוסיף גרוטו.

    מוקדם יותר הבוקר בדיון בוועדת החוקה סערו הרוחות. והיושב ראש חבר הכנסת יעקב אשר הצהיר: "לא אאשר את הארכת הבידוד במלוניות, אין לזה יותר הצדקה. שליחת השבים מחו"ל לבידוד ביתי תשחרר את צוואר הבקבוק ותאפשר להביא יותר ישראלים ארצה בהתאם למכסת ה-2000 שנקבעה ליום".

    חברו לסיעה סגן שרת התחבורה אורי מקלב, פנה ליו"ר ועדת חוקה אשר, בבקשה שלא יאשר היום את תקנות סגירת השמים לשבועיים. ההסבר: דרישת מקלב לאפשר כניסת ישראלים שמשפחתם בארץ.

    מוקדם יותר בדיון בכנסת על סגירת השמיים והבידוד במלוניות לשבים מחו"ל אמר ח"כ ישראל אייכלר כי "ועדת חריגים צריכה לעבוד 24 שעות ביממה כדי לטפל בכל הפניות, וזה לא מה שקורה. ישנם כמה פקידים בודדים המטפלים באלפי פניות. פוגעים בזכויות האדם הבסיסיות ביותר, בניגוד לחוק. הפקידים עובדים קשה, אבל העובדה היא שיש אלפי מקרים קשים שלא מטופלים במהירות.

    אייכלר הוסיף גם: "המלוניות הפכו לבתי כלא. מדינת ישראל נכשלה בבידוד אנשים בבתיהם, אז היא שולחת אותם לכלא? וזו מדינה שמדברת כל כך הרבה על זכויות אדם?! אין שום זכות להכניס אדם בריא לכלא, שמא ייצא מבידוד. יש מעבדות לבדיקות בנתב"ג ואין הצדקה לשלול חופש התנועה בשם הבריאות, לשווא".

    הוא סיים ואמר כי "אין שום סיבה למנוע מאנשים מחלימים או מחוסנים לנוע. זו הפרת זכויות בסיסיות, התעללות מיותרת. מדינת ישראל הפכה לברית המועצות".

    ח"כ יעקב אשר יושב ראש הוועדה החליט להעניק 24 שעות נוספות להארכת חובת הבידוד, במהלכן יגבש משרד הבריאות פתרונות חליפיים לפיקוח על מחוייבי הבידוד כפי שביקש ח"כ אשר. ההצעה אושרה ללא מתנגדים.

Recent Posts

'האויר הנח והזך': מסע הקודש "מסלול מהדרין" | הפרטים

קיבוץ ראש השנה תשפ"ה • 'האויר הנח והזך' עם בשורה מהפכנית לכלל חסידי ברסלב: לרב'ה, בלי…

2 ימים ago

גזירת גיוס בני הישיבות: חשובי אנ"ש נושאים דברים בעצרת הרבבות |♪

חדשות העולם היהודי • בעצרות הרבבות נגד גזירת גיוס בני הישיבות, הגה"צ רבי יעקב מאיר…

2 ימים ago

השבוע בברסלב: כותרות, עלונים ומודעות לפרשת 'קרח' תשפ"ד

כל חדשות השבוע בחצרות ברסלב: כותרות השבוע ב'ברסלב נייעס' • עלוני ברסלב המובילים • לוח…

2 ימים ago

קיבוץ תשפ"ה • 'דרך צדיקים' ו'נתיבים טורס' עם טבלאות המחירים |↓

חדשות קיבוץ תשפ"ה • חברות הנסיעות 'דרך צדיקים' ו'נתיבים טורס' - הסוכנויות הוותיקות והאמינות של…

2 ימים ago

נס בצפת: טיל נפל סמוך לשביל התבודדות |◄

חדשות ברסלב • נס בצפת: טיל נפל סמוך לשביל ההתבודדות של אנ"ש בערי צפת, בנס…

3 ימים ago

'שבת שפכי' • סודה של השבת השנתית של ברסלב |↓

חדשות ברסלב • סודה של 'שבת שפכי' השבת השנתית וההיסטורית של חסידות ברסלב ברחבי העולם,…

3 ימים ago