תעופה

תעופה • חברות הלואו קוסט חוזרים לישראל

חדשות תעופה • חברות תעופה הלואו קוסט וויז אייר (Wizz Air), וריינאייר (Ryanair) מכריזים באופן רישמי כי הם שבים לשמי ישראל, בשורה לאנ"ש הטסים לפקוד את ציון רבינו הקדוש באומן:

מטוס ריינאייר. צילום Ryanair

המלחמה הישראלית פלסטינית 'חרבות ברזל' הביאה איתה אי ודאות בכל הנוגע לטיסות מארץ ישראל ואליה. כאשר החברות הזרות ביטלו את טיסותיהן מישראל, וכל חברת תעופה נוקטת במדיניות שונה, אשר יכולה להשתנות בכל רגע בהתאם למצב בשטח.

מנגד, החברות הישראליות 'אל על', 'ישראייר' ו'ארקיע' פועלות קבוע לכל היעדים, אלא שללא שום הצדקה, הם לוקחים מחירים מטורפים, המרוששים את הנוסעים.

בחודש האחרון החלו אט אט חברות תעופה זרות בחידוש הטיסות לישראל, זאת למספר יעדים קטן ובמידה מדודה. ועכשיו מתפשטת הבשורה המשמחת כי החברות הלואו קוסט הגדולות שבים גם הם בשבועות הקרובים לטיסות אל\ומנתב"ג.

חברות התעופה הלואו קוסט וויז אייר (Wizz Air), וריינאייר (Ryanair), חברות הלואו קוסט הגדולות באירופה, הודיעו על חזרה לפעילות בישראל.

חברת התעופה וויז אייר (Wizz Air) חברת הלואו קוסט ההונגרית, הודיע אמש (רביעי) באופן רשמי על חזרתה לשדה התעופה הישראלי החל מיום כ"א אדר א' הקרוב, (ה-1.3.2024 למניינם). זאת לאחר שביטלה את טיסותיה לישראל בעקבות מלחמת חרבות ברזל.

בפעימה הראשונה תפעיל וויז אייר (Wizz Air) טיסות ל-6 יעדים בלבד: לונדון, רומא, קרקוב, בודפשט, בוקרשט וסופיה. עם 3 טיסות שבועיות לכל יעד.

מדובר בחברת הלואו קוסט הראשונה שהודיעה על חזרה לפעילות בישראל. מתחילת המלחמה, וויז אייר הינה חברת הלואו קוסט הפעילה ביותר בנתב"ג. ומתחילת המלחמה נהגה לבטל את הטיסות לחודש העוקב באופן גורף. לכן, נוצר מצב של חוסר ודאות בנוגע למועד חזרת פעילות החברה בישראל.

עד פרוץ המלחמה, וויז אייר הפעילה טיסות ישירות לישראל מ-28 יעדים בתדירות של למעלה מ-100 טיסות שבועיות. למרות זאת, חזרת החברה לפעילות בארץ תיעשה בצורה הדרגתית. תחילה, יחזרו לטוס לשישה יעדים בלבד בתדירות התחלתית של 3 טיסות בשבוע לכל יעד: בודפשט – ימי ראשון שני ושישי. בוקרשט – ימי ראשון שלישי וחמישי. לונדון – ימי שני רביעי ושבת. סופיה – ימי ראשון שלישי וחמישי. קרקוב – ימי ראשון שלישי וחמישי. רומא – ימי ראשון שלישי וחמישי.

במסגרת הבדיקה, מצאנו טיסות הלוך ושוב במחירם זולים במיוחד. ולדוגמ', לרומא ניתן לטוס במחיר של כ-218 ש"ח בלבד.

חברת התעופה ריינאייר (Ryanair), חברת הלואו קוסט האירית, הודיעה גם היא היום (חמישי) על כוונתה לחזור ולחדש טיסותיה לישראל החל מיום כ"ב שבט הקרוב (ה-1 בפברואר – למניינם).

עם חזרתה תפעיל טיסות למספר יעדים קטן יותר כמו וינה, מילאנו, מרסיי, ממינגן ובאדן באדן. בשלב זה ריינאייר לא תפעיל את הטיסות לברלין, רומא, ורשה ועוד.

חברת ריינאייר (Ryanair) היא בעלת צי המטוסים הגדול ביותר באירופה ושנייה לקבוצת לופטהנזה, במספר הנוסעים, ומתמחה בטיסות לואו קוסט למגוון רחב של יעדים בעולם. ריינאייר בין הייתר מתמחה באיתור שדות תעופה משניים שבהם עלות התפעול נמוכה יותר וכתוצאה מכך, החברה יכול להציע כרטיסי טיסה במחירים נמוכים בצורה משמעותית ממתחריה.

ריינאייר היא חברת הלואו-קוסט עם צי הכולל 267 מטוסים, המפעילה מספר חברות בת נוספות בהן באז, ריינאייר בריטניה, מלטה אייר ולאודה, אלו מגדילות את צי המטוסים שלה ל-506 מטוסים. החברה מציעה טיסות ל-222 יעדים ב-37 מדינות שונות, כאשר עד פרוץ המלחמה, ריינאייר הציעה טיסות ישירות עבור הנוסעים מישראל למגוון יעדים באירופה בהם: נאפולי, ברלין, פאפוס, מלטה, ורומא, ועוד.

נציין כי בניגוד להודעות המשמחות מטעם וויז־אייר, וריינאייר, חברת התעופה הלואו-קוסט איזי ג'ט, טרם הודיעו על תאריך לחידוש הפעילות בישראל.

החזרה הצפויה של חברות הלואו קוסט ריינאייר (Ryanair), ווויז אייר (Wizz Air) לפעילות בישראל משמחת במיוחד. ראשית, מדובר במהלך שיוביל להגדלת התחרות ולירידה במחירים המטורפים. בנוסף, אנו מצפים בעקבות חזרה של חברות תעופה מרכזיות לפעילות בישראל, ינהגו חברות תעופה אחרות גם הם באופן דומה. למרות חזרתן של חברות תעופה רבות לפעילות, נמליץ להזמין מלונות ורכבים עם אפשרות להחזר מלא.

לנו נשאר להתפלל לקוות ולצפות שהמלחמה תגמר במהרה וישוב השלום לשרור בעולם.

ריינאייר (Ryanair)
וויז אייר (Wizz Air)
ברסלב נייעס

View Comments

  • ריינאייר מפעילה הרבה פחות יעדים (מישראל) מאשר וויזאייר וגם פחות אמינה ממנה.
    ב"ה שחברות הלואוקוסט חוזרות סוף סוף.

Recent Posts

'השוהל' • התקדמות משמעותית בהרחבה | גלריה

חדשות ברסלב • התפתחות דרמטית והתקדמות משמעותית בהרחבת בית הכנסת הגדול שבירושלים ה'שוהל' הגדול של…

14 שעות ago

'פאר הנצח' • הכנסת ספר תורה מרגשת במיוחד |◄

חדשות ברסלב • מעמד הכנסת ספר תורה לעילוי נשמת הילד הטהור שמואל בראל ז"ל, בבית…

21 שעות ago

'אהל יעקב' • כינוס "הַרְחִיבִי מְקוֹם אָהֳלֵךְ" ביום שני

חדשות ברסלב • כינוס מיוחד ביום שני הקרוב ליל י"ז בתמוז בסימן "הַרְחִיבִי מְקוֹם אָהֳלֵךְ"…

22 שעות ago

קיבוץ תשפ"ה: 'קריית הלינה' בבניין של קבע | כל הפרטים

קיבוץ ראש השנה תשפ"ה: 'קריית הלינה' בבניין של קבע עם קורת גג רוחנית לציבור היראים…

22 שעות ago

ט"ו תמוז • בעל האור החיים הקדוש זיע"א

זכרונם לברכה • היום ט"ו בתמוז יום הילולת הרה"ק רבינו רבי חיים בן עטר זיע"א בעל…

24 שעות ago