חדשות

תעופה • טרמינל חדש בנמל התעופה של קישינב!

חדשות תעופה • שר התשתיות המולדובי אנדריי ספינו: טרמינל חדש יקום בקישינב כדי לספק לשדה התעופה את היכולת לשרת 5 מיליון נוסעים בשנה:

חדשות תעופה:
תעופה • מחירי הטיסות לקישינב יוזלו?
תעופה • לראשונה: דרכון ביומטרי מהבית

מנהל נמל התעופה סרג'יו ספויאלה: "אנחנו מכריזים היום על תחילת תכנון הטרמינל החדש עם כל התשתיות שסביבו".

"טרמינל חדש מתוכנן לקום בנמל התעופה של קישינב כדי לספק לשדה התעופה את היכולת לשרת 5 מיליון נוסעים בשנה" כך הודיע שר התשתיות של מולדובה אנדריי ספינו.

את ועידת התעופה הבינלאומית AVIATION EVENT שהתקיימה ביום חמישי האחרון במולדובה פתח שר התשתיות והפיתוח של מולדובה, אנדריי ספינו. בין דבריו הוא אמר: "כמו שמולדובה היא מדינה קטנה עם לב גדול, נמל התעופה של קישינב הוא קטן אך עם פוטנציאל גדול".

השר שהתייחס לשינויים הגיאופוליטיים באזור ובראשם המלחמה המתמשכת בין רוסיה לאוקראינה שלדבריו לא משפיעה רק על שתי המדינות הללו ועל מולדובה אלא על אירופה כולה. "אירופה בטוחה ומשגשגת מבטיחה את שגשוגה גם של מזרח היבשת", אמר.

כאן, אמר השר, נכנס מקומה הקריטי של התעופה המניעה את התעסוקה, התיירות והיחסים הדיפלומטיים בין המדינות.

בשנה האחרונה, עשר חברות תעופה נכנסו למולדובה והחלו להפעיל קווים ישירים לקישינב, ביניהן LUFTHANSA, AZAL, WIZZ AIR ואחרות. "זהו סימן מעולה עבור נמל התעופה של קישינב ואני מודה לחברות על החלטותיהן", אמר השר שהדגיש: "השמיים שלנו בטוחים, וכך גם השוק המולדובי".

בסך הכל פועלות בקישינב 23 חברות תעופה, ביניהן סאן דור מבית אל על וישראייר הישראליות, PEGASUS, TURKISH AIRLINES, SKY EXPRESS, AEGEAN, AUSTRIAN ורבות אחרות. החברה המפעילה את מספר הטיסות הגדול ביותר בנמל התעופה היא מטבע הדברים FLYONE המקומית.

הטרמינל החדש בדרך:

השנה הנוכחית צפויה להיות שנה טובה יותר עבור הענף במולדובה. השר ספינו מציין כי בחודש מרץ 2024 (-למנינם) נרשם גידול של 34% במספר הנוסעים בנמל התעופה של קישינב לעומת החודש המקביל ב-2023. עם זאת יש לזכור כי בין הסיבות לכך נמצאת התעופה המשותקת לאוקראינה, שהפכה את קישינב למעין שדה חלופי עבור האוקראינים, ושאר כל החפצים להיכנס לאוקראינה.

לגבי העתיד, אמר השר: "אנחנו עדיין צעירים, וזה יתרון. ביקרתי במינכן, פריז וברצלונה ופגשתי את האנשים הטובים ביותר בתחום. יש לנו תוכנית – והיא פשוטה. פיתוח תשתיות לרבות טרמינל חדש, ולשרת את האזרחים שלנו ואת המבקרים".

"מספר הנוסעים גדל באופן משמעותי. כדי להפוך לתחרותיים יותר, אנו זקוקים לשדה תעופה גדול יותר, מרווח יותר, שיעמוד בכל התקנים האירופיים", אמר השר.

את דבריו של השר המשיך המנהל בפועל של נמל התעופה סרג'יו ספויאלה שהציג את צפי הפיתוח של נמל התעופה בקישינב: בתוך 3 ועד 4 שנים, נגיע למצב של יותר מ-5 מיליון נוסעים בשנה. "התשתית הנוכחית שלנו, אינה עומדת במספרים כאלו, ועל כן אנחנו מכריזים היום על תחילת תכנון הטרמינל החדש עם כל התשתיות שסביבו".

פיתוח ההצדקה הטכנית והכלכלית של הפרויקט להקמת טרמינל חדש ומודרניזציה של מסלולי ההמראה הקיימים ותשתיות נמלי תעופה אחרות צפויים להסתיים עד סוף 2024. השותפה של מולדובה בפרויקט זה היא תאגיד הפיננסים הבינלאומי (IFC), המהווה חלק מקבוצת הבנק העולמי.

בשנה שעברה, 2.4 מיליון נוסעים יצאו מנמל התעופה של קישינב, ועד סוף 2024, שדה התעופה ישרת בין 3.2 עד 3.4 מיליון נוסעים – אומר שפינו. על פי הערכות המשרד, יותר מ-5 מיליון נוסעים יעברו בשדה התעופה בתוך שלוש עד ארבע שנים.

הקמת תשתית שדה התעופה תעמוד על סך 200 מיליון ועד ל-300 מיליון יורו. אבל הנתון המדויק ייקבע ההתקדמות הטכנית והכלכלית, אמר השר.

אנו תקוה כי המלחמה הרוסית באוקריאנה תיפסק במהרה, ועוד טרם גמר בניית שדה התעופה החדש בקישינב, יוכלו כלל אנ"ש חסידי ברסלב לעלות בביטחה אומנה באופן ישיר דרךשדה תעופה אוקראיני.

ברסלב נייעס

Recent Posts

אוקראינה • צפויה הקלה במגבלות החשמל בחודש הקרוב

חדשות אוקראינה • מומחי האנרגיה חושפים כי צפויה הקלה בחודש הקרוב, במגבלות הספקת החשמל ברחבי…

6 שעות ago

תמימי דרך • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות

חדשות ארגון 'תמימי דרך' • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות בימים הקרובים - שערי…

12 שעות ago

פרשת קורח • שיעור מפי רבי אליהו עטייה |◄

שיעורים לפרשת השבוע • צפו בשיעור מקיף מפי הגאון רבי אליהו עטייה שליט"א | שיעור…

14 שעות ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • "רֹאשׁ הַשָּׁנָה שֶׁלָּנוּ גָּדוֹל מְאֹד מְאֹד בְּעֵינֵי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ"

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

15 שעות ago

טרגדיה נוראה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל

"עָלָה מָוֶת בְּחַלּוֹנֵינוּ" • לאחר מחלה קשה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל (25) מיקירי אנ"ש…

יום 1 ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • 'גַּם מֵאֵלּוּ הַפְּסִיעוֹת שֶׁל הַיְּגִיעוֹת נִבְרָא מַלְאָךְ מִכָּל פְּסִיעָה'

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

2 ימים ago