אומן

תעופה • ישראל מוגדרת שוב כירוקה באוקראינה, ושערוריית סגירת שמי ישראל

ביום שישי האחרון הגדירו רשויות אוקראינה את 'ארץ ישראל' שוב כמדינה ירוקה, אלא שלע"ע כעת אין לזה שום משמעות. וגם על השערורייה בגישתו של נתניהו ואנשיו לשמי ארץ ישראל ומשחקיו עם האזרחים:

למרות שבשבועות האחרונים בעקבות העוצר השמימי וסגירת השמיים כך שאין יוצא ואין בא בין ארץ ישראל לציון רבינו הקדוש שבאומן, חשוב לעדכן את כלל אנ"ש על הגדרת הנכנסים לרחבי אוקראינה:

אוקראינה הגדירה ביום כ"ט בשבט ראש חודש אדר (12/02/2021 – למניינם) את 'ארץ ישראל' שוב כ'ירוקה' מנגיף הקורונה, והיא שוב מופיעה ברשימת המדינות הירוקות באוקראינה – כלומר שהנכנס לרחבי אוקראינה מארץ ישראל אין חובת בידוד כלל.

אלא שלצערנו לעת עתה בשל השבתת ענף הטיסות, והעוצר השמימי הקשה והבלתי ניסבל שהטיל נתניהו ומשרד הבריאות על אזרחי ישראל אין לזה שום משמעות.

כידוע מזה כשלוש שבועות שנתניהו וחבריו החליטו על השבתת ענף התעופה, וסגירתו ההרמטית של כל גבולות 'ארץ ישראל' המתמשכת מעת לעת, לע"ע מדובר שכך יהיה עד לתאריך ט' אדר יום ראשון תצוה, (21\2 – למניינם) כמובן שהדבר מעורר כאב וצער גדול לאלפי איש המוגדרים כאזרחי ישראל ובפרט לאותם הכלואים מזה שבועות בניכר ואין להם את האפשרות לשוב לחיק משפחתם.

הדבר אף מעורר סערה בין אנשי המעש הקשורים לכניסה או ליציאה מגבולות מדינת ישראל מכל היבט שהוא.

טרי קסל, מנכ”ל דיזנהאוז רמת השרון, מוותיקי ענף סוכני הנסיעות, כבר 53 שנה במקצוע, מתוסכל וכואב את המצב כיום. “בא לי לבכות" – הוא אומר – "אני המום מחוסר ההיגיון בהתנהלות של המדינה בכל הנוגע לכניסה וליציאה מהארץ”, הוא אמר לאתר פספורטניוז.

בכנס זום שקיימו אמש (ג’) התאחדות סוכני הנסיעות לקראת הבחירות הקרובות לממשלה, מתחו ביקורות קשה על התנהלות הממשלה בעניין גבולות ארץ ישראל וסגירת השמים:

קסל מלין על סגירת נתב"ג. “כל הניהול של מה שנקרא נתב”ג וסגירת השמיים, הוא שערורייה אחת גדולה שאין כדוגמתה". הוא אומר בקיצור. "יש פה חוסר ניהול משווע מן הרגע הראשון ועד לעצם רגע זה”. עוד לדבריו, “בכל הזמן הזה ולמרות כל הצעקות של כולם, לא מצאו לנכון את הדרך להכניס אנשים למדינת ישראל בצורה תקינה ויעילה כפי שעושות ונוהגות מדינות נאורות אחרות. פשוט סגרו את השמיים והקימו ועדת חריגים שלא מתפקדת. בהתחלה נתנו לשר יובל שטייניץ לטפל בוועדה אחר כך העבירו לשר אופיר אקוניס ועכשיו לשרה מירי רגב. שערורייה”.

א. פרקש שר' התיירות אמרה בכנס כי “במדינה דמוקרטית זה לא נכון לסגור את השמיים, היו צריכים לחשוב על פתרונות אחרים”. עוד אמרה כי האתגר הבא שלה הוא לפתוח את השמיים באופן אחראי. עוד אמרה שרת התיירות לסוכני הנסיעות כי “יש צורך בהדדיות בכניסה ויציאה של תיירים לארץ וזה אמור להיות מעוגן במתווה של פתיחת השמיים”. עוד הוסיפה כי השאיפה היא לפתוח את השמיים ליחידים וקבוצות – באותו מתווה שהיה לפני סגירת נתב”ג.

דבריה אלה של השר' פרקש-הכהן, אינם מעודדים את קסל וכך הוא ענה “אני מדבר מדם ליבי. את בתוך הממשלה ולא באופוזיציה. צריך לפעול אחרת”. “ישראל במקום ראשון בחיסונים ובמקום האחרון בניהול נכון. עד לרגע זה אין לנו, ציבור סוכני הנסיעות, צל של מושג האם נתב”ג אכן יפתח ב-21 בפברואר”.

“מאות ישראלים תקועים בכל העולם ולא יכולים לשוב לארצם. טיסות חילוץ מפרנקפורט ומניו יורק, הן טיפה בים ולא עוזרות לכל אלה שתקועים במזרח הרחוק, באפריקה ועוד הרבה מאוד מקומות. חייבים לקבל כיוונים והחלטות לביצוע” אמר קסל.

https://rabenu.org/%d7%99%d7%a9%d7%a8%d7%90%d7%9c-%d7%a9%d7%95%d7%91-%d7%99%d7%a8%d7%95%d7%a7%d7%94-%d7%91%d7%90%d7%95%d7%a7%d7%a8%d7%90%d7%99%d7%a0%d7%94/
ברסלב נייעס

Recent Posts

אוקראינה • צפויה הקלה במגבלות החשמל בחודש הקרוב

חדשות אוקראינה • מומחי האנרגיה חושפים כי צפויה הקלה בחודש הקרוב, במגבלות הספקת החשמל ברחבי…

13 שעות ago

תמימי דרך • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות

חדשות ארגון 'תמימי דרך' • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות בימים הקרובים - שערי…

19 שעות ago

פרשת קורח • שיעור מפי רבי אליהו עטייה |◄

שיעורים לפרשת השבוע • צפו בשיעור מקיף מפי הגאון רבי אליהו עטייה שליט"א | שיעור…

21 שעות ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • "רֹאשׁ הַשָּׁנָה שֶׁלָּנוּ גָּדוֹל מְאֹד מְאֹד בְּעֵינֵי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ"

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

22 שעות ago

טרגדיה נוראה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל

"עָלָה מָוֶת בְּחַלּוֹנֵינוּ" • לאחר מחלה קשה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל (25) מיקירי אנ"ש…

2 ימים ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • 'גַּם מֵאֵלּוּ הַפְּסִיעוֹת שֶׁל הַיְּגִיעוֹת נִבְרָא מַלְאָךְ מִכָּל פְּסִיעָה'

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

2 ימים ago