חדשות

תעופה • כספי תעופה וסוכנויות אנ"ש בעתירה נגד המדינה: מדוע נאסרו הטיסות לאוקראינה?

"אין סיבה לאסור את הטיסה לאוקראינה" • "כספי תעופה" המייצגת בארץ את חברת "יוקריין אינטרנשיונל" וסוכנויות הנסיעות 'נתיבים טורס' ורביבוס, עתרו לבית המשפט העליון נגד החלטת הממשלה לאסור טיסות לאוקראינה | בג"צ: על המשיבים יגישו תגובה מקדמית עד לרביעי בבוקר:

חדשות תעופה • "כספי תעופה", נציגת חברת התעופה האוקראינית UIA בישראל, יחד עם סוכנות הנסיעות 'נתיבים טורס' ורביבוס, טוענים כי “לא הייתה סיבה להכניס את אוקראינה לרשימת המדינות האסורות לטיסת ישראלים”. ומביעים תרעומת על ההחלטה לצירופה של אוקראינה לרשימת המדינות בקטגוריה 2, המגדירה את המדינה כמדינה מסוכנת האסורה לטיסות ישראלים, וכן כפופה לדרישה כי נוסעים השבים מאוקראינה, כולל מחוסנים ומחלימים, מחויבים להיכנס לבידוד.

“‏אנחנו לא מצליחים להבין מה עומד מאחורי ההחלטה להכניס את אוקראינה לרשימת המדינות שהטיסה אליהן אסורה, לאור הירידה הדרמטית בתחלואה במדינה. דווקא לאחר שבאוקראינה יצאו מסגר ארוך, שהיה במדינה מעל חודש ימים. לא ברור לנו כיצד מדינות כמו צרפת, קנדה, רוסיה ואיטליה, בהן נרשמים עשרת אלפי מקרים חדשים מידי יום של קורונה, מהן ‏לא נדרש בידוד לשבים ‏ואין צורך באישור של ועדת חריגים לטוס אליהן, בזמן שבמדינה עם אוכלוסייה של 45 מיליון תושבים, שהייתה ‏בסגר עד 1 במאי ורושמת כ-5,000 חולים חדשים (במדינה בת כ-45 מיליון תושבים) נדרש בידוד ואישור ועדת חריגים”. טוענת העתירה.

בכספי תעופה תוהים: “כיצד אפשר להסביר את ההחלטה לסגור את אוקראינה? מדובר בהחלטה בינארית ללא קריטריונים ברורים, שמשפיעה על מגזרים שלמים, המותירה אותנו חסרי אונים עם אי ודאות הרסנית. מי יפצה אותנו על ההחלטה הזאת של משרד הבריאות?”

מלבד זאת, מועלית בעתירה שאלות יסודיות ועקרוניות: מדוע קלה כל כך ידה של המדינה על הדק סגירת הגבולות, גם כאשר אין בהחלטה שום הגיון וגם כאשר לא ננקטו צעדים אחרים להקטין את סכנת התחלואה ותוך כדי פגיעה חמורה ב'חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו'? מדוע מוטלות הגבלות בלא שום קריטריונים ברורים, במחשכים, כאשר אין גם שום דרך לדעת מתי תשונה ההחלטה, שכן אין איש יודע כיצד מתקבלת ההחלטה.

בעתירה נטען עוד, כי משרד הבריאות, בהסברו לתקנות, אינו מציג שום נתונים לטענותיו: כמה חולים חזרו ספציפית מאוקראינה? כמה מביניהם היו מחוסנים או מחלימים? משרד הבריאות לא פרסם שום מידע כזה, למרות שמדובר בנתון מפתח לכל החלטה שכזו.

בהמשך טוענים העותרים גם כי "גם לפי תקנות היציאה קייימים חריגים, לרבות ספורטאים – ומכאן נשאלת השאלה אם לאותם ספורטאים יש חסינות עודפת על פני אזרחים אחרים. יתירה מזו, לא ברור מה הערך המוגן של ספורט לעומת השתתפות באירוע דתי. דומה כי חופש הדת גובר על חופש הספורט." וטוענים כי מחובת הממשלה "לשקול את הפגיעה ברגשי הדת וחופש הפולחן של ציבור אשר מבקש לצאת לאוקראינה ולהשטח על קברי צדיקים."

בהמשך לטענות, שלחו ביום חמישי האחרון העותרים, מכתב רשמי, המוגדר כ"קדם בג"צ", באמצעות עו”ד ב. זקס, אל נתניהו, שרי הבריאות והתחבורה, יו”ר הכנסת והיועץ המשפטי לממשלה, בו מפורטות הטענות ומוצגת אי הסבירות שבהחלטת משרד הבריאות ואת ההפסדים הנגרמים לעותרים בשל ההחלטה, ודורשת את ביטול התקנות הנוגעות לאוקראינה, שאם לא כן, יגישו עתירה לבית המשפט העליון.

ואכן היום, לאחר שלא התקבלה תגובתם, הוגשה עתירה מפורטת לבית משפט העליון לנוכח ההחלטה חסרת ההגיון, ולנוכח מה שמוגדר בתביעה כ"הגבלות שרירותיות ובלתי סבירות בצורה קיצונית שאין בהן כדי למנוע את התפשטות נגיף הקורונה בישראל"

לאור דחיפות הבקשה, הורה בג"צ כי "המשיבים יגישו תגובה מקדמית לעתירה עד ליום רביעי 12.5.2021, שעה 10:00".

נציין כי במקביל לטענות העותרים, שגרירות אוקראינה בישראל הפנתה מכתב למשרד החוץ הישראלי, בו היא מפרטת את תקנות הכניסה של ישראלים לאוקראינה, המחייבות אישור לתוצאה שלילית בבדיקת קורונה שהתבצעה עד 72 שעות לפני הטיסה, ופוליסת ביטוח בריאות, שהונפקה ע”י או בשיתוף חברת ביטוח הרשומה באוקראינה.

שגרירות אוקראינה מבקשת ממשרד החוץ, שיפעל להסרת המגבלות הקשות על כניסה לישראל, הן לאזרחי אוקראינה והן לישראלים חוזרים.

לעתירה צורפו גם כתבות מכלי התקשורת המתעדות את הבטחות הממשלה שלא להטיל חובת בידוד על מחוסנים ומחלימים השבים ארצה, הבטחה שהופרה, כידוע, בהגבלות החדשות שהוטלו.

כאמור, העתירה אינה שוללת את עצם הטלת ההגבלות, אלא מטילה ספק בחוקיותן שכן הן לא עברו אישור כנדרש; טוענת כי לא הוגדרו שום קריטריונים ברורים להחלטה או לשינויה ובעיקר, טוענת כי אין שום הגיון בהכללת אוקראינה – שמצב התחלואה בה השתפר מאוד, ולא ידוע על שום מוטציה של קורונה שנתגלתה בה – ברשימת המדינות המסוכנות.

אין אנו תולים תקוותינו בבית משפט כזה או אחר, כי אם בתפילה ותחנונים, ואנו תפילה כי ההחלטה השערורייתית תבוטל במהרה וכלל עמך בית ישראל העולים לפקוד את קברי הקדושים אשר בארץ לדבר ישועה ורחמים, ובראשם כלל אנשי שלומינו העולים לפקוד את ציון רבינו הקדוש רבי נחמן מברסלב זיע"א בעיר אומן שבאוקראינה בקיבוץ חג השבועות, יוכלו להמשיך ולפקוד את מקומות הקדושים ולפעול ישועות למעלה מדרך הטבע אמן.

ברסלב נייעס

View Comments

  • יהודי שהגיע ביום רביעי שלפני ל"ג בעומר מספר שלמרות שלא עברו עדיין שום תקנות בעניין
    דרשו מהם להיכנס לבידוד! חוצפה!!!!!

Recent Posts

אוקראינה • צפויה הקלה במגבלות החשמל בחודש הקרוב

חדשות אוקראינה • מומחי האנרגיה חושפים כי צפויה הקלה בחודש הקרוב, במגבלות הספקת החשמל ברחבי…

15 שעות ago

תמימי דרך • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות

חדשות ארגון 'תמימי דרך' • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות בימים הקרובים - שערי…

21 שעות ago

פרשת קורח • שיעור מפי רבי אליהו עטייה |◄

שיעורים לפרשת השבוע • צפו בשיעור מקיף מפי הגאון רבי אליהו עטייה שליט"א | שיעור…

23 שעות ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • "רֹאשׁ הַשָּׁנָה שֶׁלָּנוּ גָּדוֹל מְאֹד מְאֹד בְּעֵינֵי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ"

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

24 שעות ago

טרגדיה נוראה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל

"עָלָה מָוֶת בְּחַלּוֹנֵינוּ" • לאחר מחלה קשה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל (25) מיקירי אנ"ש…

2 ימים ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • 'גַּם מֵאֵלּוּ הַפְּסִיעוֹת שֶׁל הַיְּגִיעוֹת נִבְרָא מַלְאָךְ מִכָּל פְּסִיעָה'

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

2 ימים ago