מן הארכיון: האזינו למשתה היין של הגה"צ רבי יעקב מאיר שכטער שליט"א משנים עברו | #21 בסדרה • נִיצְט אַייעֶרֶע אוֹצָרוֹת:
אוצרות השיעורים: האזינו לדיבורי אש שלהבת בעת משתה היין של הגה"צ רבי יעקב מאיר שכטער שליט"א משנים עברו "לִבִּי וּבְשָׂרִי יְרַנְּנוּ לְקֵל חָי":
כתבות קשורות:
אוֹצָרוֹת • במשתה היין: אנו מאמינים בך ואתה מאמין בנו!
אוֹצָרוֹת • במשתה היין: 'ס'איז דא שטארקע זאכן אויף דער וועלט'
אוֹצָרוֹת • 'כל פורים מקרב את הגאולה'
אוֹצָרוֹת • 'פורים הוא זמן לעשות שלום עם הקב"ה'
משתה היין • קהילת חסידי ברסלב בראשות הגרי"מ שכטער |
מַה שְּׁאֵלָתֵךְ • האזינו לדברי הגרי"מ שכטער במשתה היין
לפניכם שיעור 'מן הארכיון' – האוצר הבלום מלא וגדוש בניחוח טעם זקנים מדור העבר, שנמסר מפי הגה"צ רבי יעקב מאיר שכטער שליט"א בשנים עברו לחבורות אברכים מאנשי שלומינו חסידי ברסלב, מתובל בסיפורים חדשים גם ישנים המלאים בטוב טעם ודעת וירא"ש טהורה.
הדיבורים נמסרו בעת סעודת משתה היין בקהילת חסידי ברסלב 'קרן אור' בשכונת במאה שערים, בעת סעודת משתה היין – ט"ו אדר יום הפורים דמוקפים, שנת תשע"ו.
נקודות מתוך השיחה:
- "קול דודי דופק"
- חותמת המגילה היא שמירת הברית.
- הקב"ה הוא ליבם של ישראל.
- שמח נפש עבדיך אבא תכניס בליבנו שמחה.
- רבינו הקדוש אומר, "ע"י המחאת כף וריקודים נעשה המתקת הדינים" רבינו אמר שהוא מתכוון [במיוחד] לימי הפורים.
- חז"ל אומרים, "חייב אדם לבסומי בפוריא" בסומי זה מתוק וטעים, בסומי זה גם מלשון בשמים, זה מרדכי הצדיק, בשמים ראש, מור דרור, כלומר חירות משלטון מלאך המוות, חירות מהיצר־הרע, וזהו השמחה האמתית. כך גם "אסתר זו הדסה", ריח של גן־עדן, המתקת הדינים.
- מרדכי (274) הוא בגימטרייה "רב חסד" (274), גם זה מרמז להמתקת הדינים.
- כאשר אנו שמחים אנו "בסומי בפוריא" רוקדים ושרים מתעורר המתקת הדינים, על כל העולם, והקב"ה מוציא את כל ישראל מכל הקשיים הרוחניים והגשמיים.
- ריבונו של עולם המשך עלינו ישועה של לעתיד ריבונו של עולם עזור לנו… אבינו למי יש לך לעזור אם לא לנו, למי? הרי את כל העולם בראת רק בכדי לעזור לנו, לכל יחיד לכל יחיד! ריבונו של עולם כל אחד, כל יהודי חשוב אצלך כבן יחיד! כולם כלום, ואפי' הגרוע שבגרועים.
- ריבנו של עולם אנו מקיימים את מה שציווית עלינו "לבסומי בפוריא", אנא קיים גם אתה "לבסומי בפוריא" אנא המתק את הדינים… המשך את היין המשמח… שנהיה כל הזמן שמחים, ונשמח אלוקים ואנשים, הרי בשביל זה נבראנו לשמח אלוקים ואנשים, לשמח בעולם הזה ולשמח בכל העולמות.
- ריבונו של עולם, אתה צריך אותנו אנא תעשה אותנו שמחים… "שמח נפש עבדיך"…
- ריבונו של עולם אנו רוקדים לכבוד הקב"ה שרים לכבוד הקב"ה, אכן אנו גשמיים, אבל מאידך "ליבי ובשרי ירננו לקל חי" – לבי ובשרי הגשמיות שלנו והרוחניות שלנו, כולל גופנו הגשמי "ירננו לקל חי", וזהו ההארה של הצדיק לשיר לקב"ה ולזעוק לקב"ה, "ליבי ובשרי ירננו לקל חי", זהו הפורים הקדוש!
- מוהרנ"ת אומר שיש רמז מרבינו הקדוש וודאי שכך הוא קיבל שכל ההתחלות הם רק מפורים!
- ואכן צריכים להתחדש עם תשובה מאהבה, "הדר קבלוה מאהבה" (כידוע שהכוונה לאדר), לאהוב את השם יתברך.
- גם תשובה מיראה בפורים זה גם יראה, יראת ה' היא טהורה, אבל ללא עצבות ללא מרה שחורה, יראה שהיא אהבה לקב"ה.
- "הבט נא עמך": כל יהודי מקושר לקב"ה רק צריך לעורר את אהבה עם ה'לבסומי בפוריא" וכך מעוררים את אהבה לקב"ה, וכך מבטלים את כל הדינים, כל הצרות באים מכך שיש פירוד בין ישראל לקב"ה, ומשם נמשכין כל הצרות, כאשר האבא כביכול לא מסתכל על בניו או אז עושים עם הילדים חלילה מה שרוצים [כלומר הסט"א עושה עם ישראל מה שהיא רוצה), מחריבין את הילדים ברוחניות ובגשמיות, אנא הבט עלינו הבטה טובה.
- האר בנו תשובה מאהבה, שנזכה בכל היום לכסוף לקב"ה, לאהוב את הקב"ה לרצות את הקב"ה, וכך יתבטלו כל הסט"א… כל הצרות ברוחניות כל הצרות בגשמיות, ריבנו של עולם אתה מכיר את כלל ישראל, אתה מכיר את הצרות שלנו אתה יודע על המרירויות שלנו, אתה יודע שאנו אסורים כבולים בקשרי הסט"א, אנא "תתיר צרורה"…
- "תתיר צרורה" ריבונו של עולם אתה יודע הרי שכולם רוצים לעבוד את הקב"ה, רק תסיר מאתנו את היצר הרע ותראה שכולם רצים אליך שתכף יתקיים "ליבי ובשרי ירננו לקל חי".
שמעו ותחי נפשכם • נִיצְט אַייעֶרֶע אוֹצָרוֹת: