לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש רבי נחמן מברסלב זיע"א בעיר אומן שבאוקראינה כי "צְּרִיכִין לִהְיוֹת אֶצְלוֹ עַל רֹאשׁ הַשָּׁנָה דַּיְקָא" (חי"מ ת"ה) • כרוז אומן ראש השנה י"א
אחים יקרים ואהובים הראש השנה של רבינו הקדוש מתקרב בצעדי ענק… ואנו אנא אנו באים?
בוא ונתחזק יחדיו מידי יום ביומו להתפלל להתחנן ולזעוק מאבינו אב הרחמן שהשנה נזכה יחדיו עם כלל ישראל להיות אצלו על ראש השנה!
לא, אנו לא רוצים להישאר רק ב"רצון", ולא רק ב"כיסופין", גם לא להיות אצל רבינו הקדוש ב"בחינת"! אלא בפשטות להיות על ציונו הקדוש בגוף, בלב ובנפש, ועם רצונות וכיסופים אמתיים ונקיים לקיים את הציווי של צדיק יסוד העולם, רבינו הקדוש רבי נחמן בן פיגא מברסלב זיע"א שציווה והִזְהִיר לִהְיוֹת אֶצְלוֹ עַל רֹאשׁ הַשָּׁנָה, אִישׁ בַּל יְעַדֵּר!.
לפניכם הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש רבי נחמן מברסלב זיע"א בעיר אומן שבאוקראינה כי "צְּרִיכִין לִהְיוֹת אֶצְלוֹ עַל רֹאשׁ הַשָּׁנָה דַּיְקָא" (חי"מ ת"ה).
הקש כאן עכשיו ותועבר לתפילת רבי יצחק ברייטער זצ"ל
לזכות לעלות לקיבוץ רבינו הקדוש באומן
• הקש כאן •
"לֹא בָּאוּ אֶצְלִי עַל רֹאשׁ הַשָּׁנָה, עַל כֵּן מֻכְרָח אֲנִי לְהִסְתַּלֵּק מִן הָעוֹלָם"
וכך מובא:
"בְּרֹאשׁ-הַשָּׁנָה הָאַחֲרוֹן לְחַיֵּי רַבֵּנוּ, אָמַר:
אַהֲרֹן אֵינֶנּוּ וּבֶערַלֶע אֵינֶנּוּ,
"אַהֲרַלֶע אִיז נִישְׁט דָּא אוּן בֶּערַלֶע אִיז נִישְׁט דָּא".
וְכַוָּנָתוֹ הָיְתָה לְהַדְגִּישׁ שֶׁרַבִּי אַהֲרֹן הָרַב לֹא בָּא לְקִבּוּץ אַנַ"שׁ,
וְכֵן בֶּערַלֶע שֶׁהָיָה אִישׁ פָּשׁוּט מֵעִיר וִינִיצָא, גַּם הוּא לֹא בָּא,
וּשְׁנֵיהֶם שָׁוִים לְעִנְיַן הַקִּבּוּץ עַל רֹאשׁ הַשָׁנָה. (בחסרונם, או בביאתם)".
וּמוּבָא בְּשִׂיחוֹת שֶׁל הגה"ח רַבִּי שְׁמוּאֵל הוֹרְבִיץ זצ"ל: "יָדוּעַ שֶׁבְּרֹאשׁ הַשָּׁנָה הָאַחֲרוֹן אֵצֶל רַבֵּינוּ הָיוּ חֲסֵרִים בְּהַקִּבּוּץ ב' אֲנָשִׁים, וְהֵם: הָרַב הַקָּדוֹשׁ רַבִּי אַהֲרֹן הָרַב מִבְּרֶסְלָב, וְהַשֵּׁנִי בְּשֵׁם מֹשֶׁה.
וְאַחֲרֵי רֹאשׁ הַשָּׁנָה אָמַר רַבֵּינוּ "מֹשֶׁה וְאַהֲרֹן לֹא בָּאוּ אֶצְלִי עַל רֹאשׁ הַשָּׁנָה, עַל כֵּן מֻכְרָח אֲנִי לְהִסְתַּלֵּק מִן הָעוֹלָם".
וּמִזֶּה רוֹאִים שֶׁאֵצֶל רַבֵּינוּ אֵין חִלּוּק בֵּין תַּלְמִידָיו וְאַף עַל פִּי שֶׁהָרַב ר' אַהֲרֹן הַנָּ"ל הָיָה מַמָּשׁ קְדּוֹשׁ עֶלְיוֹן בְּחִינַת קְדֻשַּׁת יַעֲקֹב אָבִינוּ, וְהַשֵּׁנִי מֹשֶׁה הָיָה אָדָם פָּשׁוּט
כְּשֶׁרַבֵּינוּ הִזְכִּיר אוֹתָם הִזְכִּיר אֶת שְׁנֵיהֶם כְּאֶחָד, כִּי לְגַבֵּי [הראש השנה של] רַבֵּינוּ אָנוּ כֻּלָּם שָׁוִים בְּלִי הַבְּדֵלִים".
(שיח שרפי קודש ח"ב קס"ה, ושיחת רבי שמואל הורביץ זצ"ל)
♦ ♦ ♦
שלח גם אתה מראה מקום, מאמר, הגיגים וכדומה בגדולת הנסיעה הקדושה לקיבוץ על ציונו של רבינו בימי ראש השנה הקדושים בעיר הגעגועים אומן, ותעורר את אחיך אנ"ש חסידי ברסלב המאמינים ברבינו הקדוש | ניתן לשלוח חומרים בדוא"ל 'ברסלב נייעס' b226322@gmail.com
הקש כאן עכשיו ותועבר לתפילת רבי יצחק ברייטער זצ"ל
לזכות לעלות לקיבוץ רבינו הקדוש באומן
• הקש כאן •
בראש השנה האחרון לחיי רבנו, אמר: אהרן איננו ובערלע איננו, וכונתו היתה להדגיש שרבי אהרן הרב לא בא לקבוץ אנשי שלומנו, וכן בערלע שהיה איש פשוט מעיר ויניצא, גם הוא לא בא, ושניהם שוים (בחסרונם, או בביאתם) לענין הקבוץ על ראש השנה. (השמטות)
ומובא בשיחות של הגה"ח רבי שמואל הורביץ זצ”ל: “ידוע שבראש השנה האחרון אצל רבינו היו חסרים בהקיבוץ ב’ אנשים, והם: הרב הקדוש רבי אהרון הרב מברסלב, והשני בשם משה ואחרי ראש השנה אמר רבינו “משה ואהרון לא באו אצלי על ראש השנה, על כן מוכרח אני להסתלק מן העולם”. ומזה רואים שאצל רבינו אין חילוק בין תלמידיו ואף על פי שהרב ר’ אהרון הנ”ל היה ממש קדוש עליון בחינת קדושת יעקב אבינו, והשני משה היה אדם פשוט, כשרבינו הזכיר אותם הזכיר את שניהם כאחד, כי לגבי [הראש השנה של] רבינו אנו כולם שווים בלי הבדלים.
כתבות קשורות: