הווי זהיר בגחלתן: לאחר שפרסם דברים נגד ברסלב מתייסר קשות "איך שהוצאתי את הקונטרס לרבים התחלתי לקבל ייסורים גדולים, ולכן אני פשפשתי במעשי, והבנתי שהקונטרס הזה שכתבתי הוא אסון לעם ישראל!" | מצורף קונטרס "ויאמינו בה' ובמשה עבדו" לקריאה ולהורדה המסביר את הדברים ביסודיות | צפו בדבריו:
כתבות קשורות:
מתנצל בפומבי על פרסום קונטרס שגוי נגד ברסלב
"את ה' אלוהיך תירא" – לרבות תלמידי חכמים" (פסחים כב ע"ב) – לפני למעלה משלוש שנים פורסם קונטרס מסוים – שהתיימר להסביר את גדרי יחוד ה' וגדרי עבודה זרה וכפי שנכתב בשער הקונטרס "להבין באמת גדרי יחוד ד' ועבודה זרה לבל נכשל", בעל הקונטרס הציג באופן שקרי כביכול דרך החסידות בכלל וחסידות ברסלב בפרט הינם חלילה בגדר "עבודה זרה" על"פ.
המחבר עלום השם טען שכל עניין ההתקשרות והאהבה לצדיק, תיקון נשמות ע"י צדיק, כפרת עוונות ע"י צדיק, העלאת תפילות ע"י צדיק, ועוד הינם מדתות אחרות ולא מדת משה – עפרא לפומיהו.
בנוסף מחבר הקונטרס קבל גם נגד העלייה למקום מנוחת התנא האלוקי הרשב"י במירון, ונגד כל בקשה מצדיק ש"יפעל ישועות".
אותו מחבר פרסם לפני כמה חודשים מכתב התנצלות שפורסם ב'ברסלב נייעס' כמו בעוד מקומות שונים, אלא שהפעם הוא ממשיך ומבקש לפרסם קובץ וידאו בו המספר את הדברים בפנים גלויות, בדבריו הוא אומר:
"אני כתבתי קונטרס בשם "השם אחד ושמו אחד", לפני קצת פחות משלוש שנים, בשנת תשפ"א, הקונטרס היה בעצם קונטרס נגד ברסלב" פותח בעל הקונטרס את דבריו.
"היום אני מאוד מתחרט שכתבתי את הקונטרס, ועכשיו אני הולך להסביר למה אי־אפשר לסמוך על דברי הקונטרס, קודם כל ההסכמות שקיבלתי על הקונטרס, הם היו על מהדורה הקודמת של הקונטרס, שהכיל רק כ-20 עמודים, שם לא דיברתי בכלל נגד ברסלב, ואני לקחתי והשתמשתי בהסכמות אלו למהדורה השניה שהיא הרבה יותר ארוכה בת 57 עמודים, שם כן כתבתי נגד ברסלב, ולכן אי־אפשר להשתמש בהסכמות של הקונטרס, כי ההסכמות כאמור היו על מהדורה שלא הייתה בכלל נגד ברסלב". – הוא אומר.
"שנית, ההגדרות שכתבתי בקונטרס בכלל לא נכונות. ובמיוחד ההגדרה העיקרית שכתבתי לא שייכת בברסלב" הוא מסכם נחרצות.
כאן עובר המראיין לשאול את בעל הקונטרס כמה שאלות: אמרת שקיבלת הסכמות למהדורה הראשונה, האם אותם הרבנים יש להם משהו נגד ברסלב?
תשובה: "הרב שריאל רוזנברג אמר לי שאפשר להיות צדיק ונאמן לה' בברסלב"
שאלה: רציתי לשאול איך זה קרה, שאחר שכתבת ספר, השקעת, ברורה לך הדעה הזו, ואיך קרה פתאום שאתה משנה את דעתך ועושה כזה מאמץ גדול, מצלם את עצמך, קורא לנו לפרסם את הדברים, איך קרה לך המהפך הזה?
תשובה: איך שהוצאתי את הקונטרס לרבים התחלתי לקבל ייסורים גדולים, ולכן אני פשפשתי במעשי, והבנתי שהקונטרס הזה שכתבתי הוא אסון לעם ישראל!
שאלה: אתה מעוניין שנפרסם את הסרטון הזה? אתה עושה את זה מרצונך?
תשובה: כן! אני קראתי לכם לבוא לפה, כמה פעמים קראתי לכם עד שבאתם, אני הוא זה שמעוניין לעשות את זה.
לפניכם הדברים המלאים:
לצורך השלמת העניין והבנת הדברים ביסודיות נצרף לפניכם קונטרס יסודי בשם "ויאמינו בה' ובמשה עבדו", באמונה בהקב"ה ובצדיקיו.
הקונטרס שלפניכם בא להסביר ולהוכיח בטוב טעם ודעת בראיות ברורות ומוצקות כי יש בכח הצדיקים להשפיע שפע רוחני וגשמי, לבטל גזירות ולכפר עוונות ולתקן נשמות ישראל על ידי תפילותיהם ומעשיהם הטובים וזכויותיהם. יסודו בהררי קודש, הדברים מוכחים ברורות בדברי חז"ל ורז"ל זיע"א, בגמרות מדרשים ראשונים ואחרונים זוהר וכתבי האריז"ל וספרי מוסר וחסידות. וכן יבואר בו גודל כח הצדיקים ומעלת ההתקרבות אליהם, זיע"א.
ומה שניסה מן דהו להציג בקונטרס תחת השם "ה' אחד ושמו אחד" כי זהו כביכול עבודה זרה ח"ו, הרי אלו דברי סילוף ושקר, הבל הבלים אין בהם ממש, והם נגד התורה הקדושה ונגד כל הספרים הקדושים מכל החוגים והעדות, מהם אנו חיים ואת דברים אנו שותים.
הקונטרס הוא מפרי עטו של הגה"ח ר' יהושע גרוס שליט"א, מהדורה שניה עם הרבה הוספות חשובות – יוצ"ל בחודש תשרי ה'תשפ"א
תוכן העניינים
הקדמה – ג | פרק א' – תשובה על הטענה העיקרית של הקונטרס – ד |פרק ב' – תשובות על הראיות שהביא בקונטרס – י | פרק ג' – בענין כח הצדיק לבטל גזירות ולהשפיע שפע גשמי לעולם – יג | פרק ד' – בענין כח הצדיק להשפיע שפע רוחני – כא | פרק ה' – החשיבות להתקרב לצדיק כדי שעל ידי זה יתקרב האדם יותר לה' – כה | פרק ו – כח הצדיק לתקן נשמות ולכפר עוונות – כט | פרק ז' – לקשר עצמו לצדיק קודם התפילה כדי שהצדיק יעלה את תפילתו – לד | פרק ח' – עשיית מעשים שהצדיק מצוה לעשות – מ | פרק ט' – ביאור דברי הנפש החיים (שער ג' פרק ט') – מא |פרק י' – האם מותר לבקש מצדיקים שוכני עפר שיתפללו עלינו – מד ||| סוף.
הקונטרס "ויאמינו בה' ובמשה עבדו" לקריאה להורדה ולהדפסה • ☜ הקש כאן |
הוא היה צריך לעיין בספר 'חיי נפש' של הגה"ח רב גדליה קעניג שמבאר כל הענינים האלו באריכות, ונדפס מחדש לפני כמה שנים בספר שערי צדיק חלק ג'.